Har kännt efter lite och kommit fram till att Gotland Ring nog är Sveriges bästa bana i mina ögon!!! Helt otroligt rolig bana med en hel del skymd kurvor
Iår har jag kört på Falkenberg, Gelleråsen, Kinnekulle, Anderstorp, Mantorp och Gotland Ring. Ringen var klart roligast!! Knutstorp kommer nog på en andra plats men det var så länge sedan nu så....
Jag kommer nog att älska "gottis" ännu mer när hela banan är klar!! Nu körde vi ju på en slinga som var 3.2km, hela banan blir över 6km!
Under mina körpass fanns det väl en bil som jag inte kunde hänga på, en grön Alfa Sudd i risigt rääääser skick! Cool bil! Speciellt kul när man fick beröm av en Alfa åkare

Hans brorsa tog tider på han när han låg bakom mig några varv och då vi åkte väldigt jämt, han körde tydligen på 1.42, så jag gissar på att jag körde runt 1.43. Mycket nöjd
Fighten med Eric var klart den roligaste på dagen!! Tror inte att han hade så jätte fördel av R-Däck pga kyla och blåst.
Jag såg till att hamna en liten bit efter Eric på det passet så man kunde rejsa lite. Efter långa rakan tänkte jag försöka bromsa mig förbi, trodde att han skulle släppa, men inte Rejs-Eric inte

Sedan när jag passerat min bromspunkt med ett par meter så förstod jag att det skulle gå åt h-vete....körde av banan på det sista passet

Dock så hände det inget med bilen!

Satt fast i gruset rätt så rejält men med pugg-power burnade jag mig ut på banan
Sedan började hetsjakten...

Kom till slut ikapp Eric och vi hade det hur kul som helst!! Har nog aldrig haft det så roligt med en gatbil!
Tack till Jörgen som ställde upp med tak över huvudet och trevligt sällskap!
Längtar redan till nästa åktillfälle på "mini-ringen"
En bana som jag klart kan rekommendera!!
Gott, Gott Gotti Gotland