Blanda olika fabrikat av motorolja?
Blanda olika fabrikat av motorolja?
Har just nu lightec gtx olja i, går det att hälla i shell helix olja?
Samma viskositet såklart (10W40)
?
/Marcus
Samma viskositet såklart (10W40)
?
/Marcus
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
Peugeot 106 -97 Rallye
Har funderat lite på det där..på de flesta oljor står det att de kan blandas med andra oljor..typ olika viskositet å typer..
man om man har en olja som det står att den inte kan eller bör blandas med andra oljor..hur blir det då?
Fast är båda exempelvis delsyntet å samma viskositet så går det säkert bra..jag brukar spilla i lite av varje ifall jag ser att det har blivit för lite å man är ute och åker.
man om man har en olja som det står att den inte kan eller bör blandas med andra oljor..hur blir det då?
Fast är båda exempelvis delsyntet å samma viskositet så går det säkert bra..jag brukar spilla i lite av varje ifall jag ser att det har blivit för lite å man är ute och åker.
den dyra oljan : ) jag har inte kommit på nåt oförstörande test av olja..
men knacker å tickar motorn en massa så kanske lite tjockare olja kan vara bra.
Jag köpte helsyntet på obs å spillde i..sen dess har jag blivit mer å mer nervös att den är värdelös : ) så jag köpte castrol magnatec gtx helsyntet iställe..så nu ska jag byta ut oljan jag kört med i 80 mil ungefär : / så slipper jag fundera mer på ifall oljan är dålig eller ej..
men knacker å tickar motorn en massa så kanske lite tjockare olja kan vara bra.
Jag köpte helsyntet på obs å spillde i..sen dess har jag blivit mer å mer nervös att den är värdelös : ) så jag köpte castrol magnatec gtx helsyntet iställe..så nu ska jag byta ut oljan jag kört med i 80 mil ungefär : / så slipper jag fundera mer på ifall oljan är dålig eller ej..
Jocke W wrote:Bra olja?..vad är det...om ni förstår frågan..
har du för mycket pengar så är ju redline ett alternativ, aldrig hört något ont om dom http://www.redlineoil.com/products.htm
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.