hur i h-vete lossa ok bak?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
HellGhost

Post by HellGhost »

så va man inloggad...

ha bra hand med oken kanske de va.. men vem bryr sig egentligen 8)
Last edited by HellGhost on Sat Oct 09, 2004 12:01, edited 1 time in total.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074

Post by Dave »

Kör med mycket rostlösare ett par dar nu så ska jag dra sen och värma..har för den delen redan knockat mig 2 ggr med olika verktyg när man e inne i hjulhuset. :P Jääättesköööönt :D
Matz

Post by Matz »

Jo jag fick en blecka jag med när jag meckade med oken därav varningen.
Peugeot 605 SV 3.0 aut. -93 (Såld till en Kompis)
Gumman har en 206 Sport -05
Per

Post by Per »

Värm inte för mycket så att några packningar går sönder bara
wavik©

Post by wavik© »

ja använde en duktig rörtång... funkade fint, gärna i kombination me lite värme eftersom de är typ locktite på dom oxå
Lutte

Post by Lutte »

är ni klena pojkvaskrar! hade dock lös mina idag.. köpte en dyrjävla hylsa idag men den funka.. jag körde med vanligt spärrskaft och lite muskler.. dom satt med blå loctite!
elaola
Dave

Post by Dave »

Ahh..ett besök hos PSC montern på mässan, en ren bil och PSC dekaler till bilen senare så är det bara o vänta på morrondagen o skruva ok..:P
Guest

Post by Guest »

Dave wrote:E inte såå lätt o peta in långa dragskaft i hjulhuset...idag lämnade jag dock tillbaks biltema skräpet och kollade på saker med lite bättre kvalitet..en ensam torx för 150:-..billigt o bra..:P slagskruvmejsel gick inte så bra o tänkte då på mutterdragare..men dom drar tydligen bara sönder bitsen så..fick rådet o dränka in i rostlösare istället under ett par dar o sen dra utav H-vete...så..på måndag är det väl dags igen då.

har du inte tunggraft grabben
danielr112

Post by danielr112 »

Hej
har också kört sönder en biltema torx på min ena =)

men som sagt värm skruven till stort sett orange färg.. låt den svalna.. (akta packningar)
har du kört med värma ngn gång funkar det.. men tänk på att det du värmer utvidgar sig så innan du ska dra loss skruven värmer du ena kanten skruven sitter i och inte skruven...

då kommer den gå att lossa
Post Reply