När ja var ute och körde så gick kopplings pedalen i botten och sluta fungera alltså.. så ja tänkte att vajern gick av men när jag kolla så var det att den hade hoppat ur plastgrejjen som sitter mellen vajern och pedalen. jag tog loss den och kollade på den och den ser lite sliten ut faktiskt så det borde vara den som behöver bytas. När jag kom till peugeot och skulle köpa en ny sån så fanns de inte att köpa löst så hela vajern måste köpas. då antar ja att det bara är att ta låss den plastgrejjen från den nya vajern och sätta på den gamla..? Eller ska ja byta hela vajern ändå? det är ju de att de ä så jäkla trångt att byta.
Bilen är ju en peugeot 306xsi..
Kopplings vajer
- Mr mohave man...
Kopplings vajer
Rejsar en blå peugeot 306xsi!!
-
Pugge
Plastnippel till kopplingsvire
Jag köpte en sådan till min 405:a på Peugeotverksta´n den kostade ca:60kr om jag inte minns alldeles fel . Man behöver inte köpa hela vajern .
- Mr mohave man...
Jag köpte också den lös utan problem. Dock tror jag det var clipset som håller kvar vajern som var mer sliten för det hjälpte inte med ny vit platsbit. Kanske sliten koppling också. Jag tyckte inte det kändes säkert att köra runt med plast så jag tillverkade en egen i tjock metall och den har hållt nu i 6 månader utan problem.
405 Sri Break 89:a *RIP*
-
Guest
plastmojeng
köpte en igår 54 rikstaler det är bara o skälla ut den mojen som sa att det inte går att köpa plastdetaljen lös det skulle jag göra
obs!!! det är ett H-vete o sätta dit om det krånglar lycka till!!!!!!!
obs!!! det är ett H-vete o sätta dit om det krånglar lycka till!!!!!!!