Gnisslar och låtar om bromsar på 206 GTi
-
Invisogoth
Gnisslar och låtar om bromsar på 206 GTi
Vad kan man göra åt detta?
Det uppkom rätt fort på båda mina XSi jag tidigare haft och nu har det även uppkommit på min GTi, är det så att broms-beläggen redan kan vara slut (efter mindre än 1000 mil körda)???
Vore tacksam för svar, misstänker att jag inte är den enda med detta problem...
Det uppkom rätt fort på båda mina XSi jag tidigare haft och nu har det även uppkommit på min GTi, är det så att broms-beläggen redan kan vara slut (efter mindre än 1000 mil körda)???
-=Race-Night-Crew=-
-
Guest
Re: Gnisslar och låtar om bromsar på 206 GTi
Invisogoth wrote:Vad kan man göra åt detta?
Det är så här att bromsbelägg på 206:orna, har en för snål blandning i samband med att deras belägg är hårda. Det bidrar med att bromsarna gnisslar vid normal körning.....Kör på motorvägen i 110km/h o bromsa hårt ner till 50 o upprepa det ett par gånger, funkar inte det åk till verkstan o be dom smörja upp bromsarna....
Lycka till
Mvh Pelle
- Richard Gustavsson
Finns andra belägg att slå dit om det gnisslar, Har du garanti kvar så kostar det 0:-
/Richard
/Richard
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Re: Gnisslar och låtar om bromsar på 206 GTi
Anonymous wrote:....Kör på motorvägen i 110km/h o bromsa hårt ner till 50 o upprepa det ett par gånger, funkar inte det åk till verkstan o be dom smörja upp bromsarna....
Lycka till
Mvh Pelle
mm, funkar bra i ca 1 vecka efter service
Dags att dra sig in mot verkstan innan garantin gått ut, det är som sagt rätt störande att det ska gnissla hela tiden vid t.ex. stadskörning!
Peugeot, here we come again!
/Robban
bromsklossar
det är bara ta att åka till en peugeot verkstad bara bilen inte har gått över
5.000 mil eller är mer än 3 år gammal. det är så att peugeot har kommit
med ett par skrikfria (hårda klossar) verkar fungera vi på peugeot city i stockholm har klossarna på lager det är bara att titta förbi och fråga efter Tim
med ett par skrikfria (hårda klossar) verkar fungera vi på peugeot city i stockholm har klossarna på lager det är bara att titta förbi och fråga efter Tim
-
Invisogoth
Re: bromsklossar
stirran wrote:det är bara ta att åka till en peugeot verkstad bara bilen inte har gått över
Låter bra, jag kommer inte idag efter jobbet, blir väl runt halv4 nån gång...
Antar att ni inte har tid att byta på plats..så det får jag väl fixa själv eller nått...
-=Race-Night-Crew=-
Hmmm... de är nog inte så lämpligt att bromsa till 50 på motorvägen
Jag kör själv en 206 CC 2.0 och har haft en del gnisselproblem med bromsar, främst bak. Löste detta genom att smeta på lite kopparpasta på bakstidan av klossarna (kontaktytorna mot oken). Funkar mycket bra. Det finns annars nån slags "anti-gnisselduk" som läggs in mellan kloss o ok, men jag tror att det är stor risk för bromsanligg med detta så jag rekommenderar kopparpasta. Billigt e de också
Jag kör själv en 206 CC 2.0 och har haft en del gnisselproblem med bromsar, främst bak. Löste detta genom att smeta på lite kopparpasta på bakstidan av klossarna (kontaktytorna mot oken). Funkar mycket bra. Det finns annars nån slags "anti-gnisselduk" som läggs in mellan kloss o ok, men jag tror att det är stor risk för bromsanligg med detta så jag rekommenderar kopparpasta. Billigt e de också
-
Guest
Bee wrote:Hmmm... de är nog inte så lämpligt att bromsa till 50 på motorvägen![]()
Givetvis får man ju kolla bakom sig så att det är fritt att bromsa hårt.....Tog det för givet, synd att du inte förstod det..
Anonymous wrote:Givetvis får man ju kolla bakom sig så att det är fritt att bromsa hårt.....Tog det för givet, synd att du inte förstod det..
Klart jag fattade det Pelle, men jag tycker i alla fall att det vore dumt att göra det på motorväg. Tänk om jag kommer blåsande i 170 knyck när du ligger och accar från 50
(Ja, Pelle, jag vet att man bara får köra i 110 på motorvägen, och jag vet också att det är dumdristigt att köra 170 km/h
-
FredrikForss