Kopplings vajer

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Mr mohave man...

Kopplings vajer

Post by Mr mohave man... »

När ja var ute och körde så gick kopplings pedalen i botten och sluta fungera alltså.. så ja tänkte att vajern gick av men när jag kolla så var det att den hade hoppat ur plastgrejjen som sitter mellen vajern och pedalen. jag tog loss den och kollade på den och den ser lite sliten ut faktiskt så det borde vara den som behöver bytas. När jag kom till peugeot och skulle köpa en ny sån så fanns de inte att köpa löst så hela vajern måste köpas. då antar ja att det bara är att ta låss den plastgrejjen från den nya vajern och sätta på den gamla..? Eller ska ja byta hela vajern ändå? det är ju de att de ä så jäkla trångt att byta.
Bilen är ju en peugeot 306xsi..
Rejsar en blå peugeot 306xsi!!
Pugge

Post by Pugge »

Jag tror Peugeot ljuger för jag trodde också man var tvungen att köpa en helt ny vajer men det gick att köpa bara "plastnippeln" kostade 54kr och han sa att det är samma nippel till alla.

IOF så har jag en mi16 men jag fick fel vajer men nippeln var densamma så jag tror 306 har samma också!
gorte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Plastnippel till kopplingsvire

Post by gorte »

Jag köpte en sådan till min 405:a på Peugeotverksta´n den kostade ca:60kr om jag inte minns alldeles fel . Man behöver inte köpa hela vajern .
Guest

Post by Guest »

kostar 110 spänn i hbg
Mr mohave man...

Post by Mr mohave man... »

till 405an fans bara plastbiten men inte till 306an sa dom.. Ingen som råkar ha en till övers till 306?
Rejsar en blå peugeot 306xsi!!
Johan

Post by Johan »

Jag köpte också den lös utan problem. Dock tror jag det var clipset som håller kvar vajern som var mer sliten för det hjälpte inte med ny vit platsbit. Kanske sliten koppling också. Jag tyckte inte det kändes säkert att köra runt med plast så jag tillverkade en egen i tjock metall och den har hållt nu i 6 månader utan problem.
405 Sri Break 89:a *RIP*
Guest

plastmojeng

Post by Guest »

köpte en igår 54 rikstaler det är bara o skälla ut den mojen som sa att det inte går att köpa plastdetaljen lös det skulle jag göra :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :lol:

obs!!! det är ett H-vete o sätta dit om det krånglar lycka till!!!!!!!
Post Reply