Byta batteri
Byta batteri
Har en 205 GTI och ska till att byta batteri. Är det något att tänka på när man gör det? Behöver boxen optimeras efter man har dratt strömmen till allt eller sköter det sig automagiskt?
- Stefan_306S16
Tjenare,
Om du bara ska byta batteri är det inget speciellt att tänka på. Ta bort kabelskorna, ta bort gamla batteriet, sätt dit det nya, och återanslut polanslutningarna. Klart!
Har du tänkt dra om all el på en gång, så gäller det väl dock att ha tungan rätt i mun och se till att allt hamnar där det ska...
/Stefan
Om du bara ska byta batteri är det inget speciellt att tänka på. Ta bort kabelskorna, ta bort gamla batteriet, sätt dit det nya, och återanslut polanslutningarna. Klart!
Har du tänkt dra om all el på en gång, så gäller det väl dock att ha tungan rätt i mun och se till att allt hamnar där det ska...
/Stefan
Jag har aldrig brytt mig utan bara kört men ska man vara petig så står det så här i hyanesboken om felkoder.
"Nackdelen med urkoppling av batteriet är att styrmodulen initierar alla anpassade värden. Återinlärning av lämpliga anpassade värden kräver att du startar motorn kall och kör med olika varvtal under ca 20-30min. Motorn ska också gå på tomgång i 10min."
"Nackdelen med urkoppling av batteriet är att styrmodulen initierar alla anpassade värden. Återinlärning av lämpliga anpassade värden kräver att du startar motorn kall och kör med olika varvtal under ca 20-30min. Motorn ska också gå på tomgång i 10min."
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01