Blymatta vs Bitumen dämpfolie

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Linkan

Blymatta vs Bitumen dämpfolie

Post by Linkan »

Är det någon som vet vilket som är bäst?
Vet att några i klubben använt sig av bitumen folie. Meningen är att jag ska lägga i ny isolering i golvet. Frågan är bara om jag ska använda mig av blyplattor eller bitumenfolie :?
IK-unge

Post by IK-unge »

köp en heltäckningsmatte på ikea dom är bra
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Bitumen hör jag hört ska funka bra, han som jag hörde det från dämpade upp sin kompis bil. Innan ingreppet så lät det förjävligt från vägljud och annat, efteråt så var det mycket tystare i hans bil.

Jag har satt det i mina dörrar, det blev en liten skillnad, men det är inte så att det i dörrarna förändrar hela bilen, man måste ta under mattor och annat.
Nog babblat. Jag hade gått på bitumenfolie.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Linkan

Post by Linkan »

Fnatte wrote:Bitumen hör jag hört ska funka bra, han som jag hörde det från dämpade upp sin kompis bil. Innan ingreppet så lät det förjävligt från vägljud och annat, efteråt så var det mycket tystare i hans bil.

Jag har satt det i mina dörrar, det blev en liten skillnad, men det är inte så att det i dörrarna förändrar hela bilen, man måste ta under mattor och annat.
Nog babblat. Jag hade gått på bitumenfolie.

Tack för åsikten... de blir nog bitumenfolien, priset talar för det i alla fall :D
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

http://www.swedac-acoustic.se/sidor/stomljuddamp.htm

Där finns lite olika saker att välja på.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Post Reply