Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Peggoman wrote:Finns det några trimm, möjligheter i 2,0 motorn pallar den något mer eller är det stopp?? spridare? turbo? 3-tums? chip?
Chip finns ska ge 180 hk tror jag det va.
Lär ju finnas nåt 3-tums system, annars bygga själv?. Tror inte det finns nån turbo som passar rätt på det grenröret.
Men går ju alltid att modifera lite så du får dit en ny bättre turbo.
Finns nog fler trådar om trim på 2.0t motorn. Som du får mer tips om trim. E bara o söka.
Chippar du motorn, så blir det en helt ny bil...
Jag har ej chippat min, men vridit upp laddtrycket...
Nu när jag vridit tillbaka det till original, pga ett givarfel som snart är åtgärdat, så är det trååkigt att köra bilen...
Kostar 4800 spänn för 2½" efter katten med fullflödes system, och 7700 spänn för samma fast sportkatt oxå!!! Monterat och klart alltså... Och bara rostfria grejjer
Lid wrote:Chippar du motorn, så blir det en helt ny bil... Jag har ej chippat min, men vridit upp laddtrycket... Nu när jag vridit tillbaka det till original, pga ett givarfel som snart är åtgärdat, så är det trååkigt att köra bilen...
Lid wrote:Chippar du motorn, så blir det en helt ny bil... Jag har ej chippat min, men vridit upp laddtrycket... Nu när jag vridit tillbaka det till original, pga ett givarfel som snart är åtgärdat, så är det trååkigt att köra bilen...