Vinterdäck på postorder?
-
HenrikPersson
Vinterdäck på postorder?
Hej!
Jag ska köpa vinterhjul till min 406:a, både fälg och däck. Hittade dubbade Gislaved Nordfrost 3 + plåtfälgar på Alven&Ingvarsson för 5600. Är det någon som har erfarenhet av det företaget eller av andra billiga alternativ?
Tack på förhand.
Henrik.
Jag ska köpa vinterhjul till min 406:a, både fälg och däck. Hittade dubbade Gislaved Nordfrost 3 + plåtfälgar på Alven&Ingvarsson för 5600. Är det någon som har erfarenhet av det företaget eller av andra billiga alternativ?
Tack på förhand.
Henrik.
--------------------------------------------
Peugeot 406 2,2 Sport -01
- BANZAI3030
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Jag säger som Banzai: www.dackonline.se
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
-
HenrikPersson
Är A & I billigare än Däckonline?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
-
HenrikPersson
PelleW wrote:Är A & I billigare än Däckonline?
Däckonline´s billigaste däck som motvarar ett par Nordfrost är Pirelli Carving som de ska ha 997 för, A & I ska ha 945 för Nordfrost. Dock hittade jag inget pris på plåtfälgar hos Däckonline så jag skickade just en e-mailförfrågan, återkommer när jag får svar.
Henrik.
Var in på Däckonline´s sida igen och såg att det priset gäller omonterat till skillnad från A & I.....
-
HenrikPersson
- BANZAI3030
Då låter det som om A & I har mycket bra priser!
Vilken dimension på fälg?
Dessutom tror jag Nordfrost har fått mkt bättre resultat i tester än Pirelli Carving..
Vilken dimension på fälg?
Dessutom tror jag Nordfrost har fått mkt bättre resultat i tester än Pirelli Carving..
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
-
HenrikPersson
- Johannes.G
Pirelli Carvin däcken blev testtvåa i Auto motorsports vintertest, vinnaren var nokian hakkapelitta.
länk till testet: http://www.automotorsport.se/biltester/2003/0321/032150/dubb.pdf
Hjälper just nu kusinen min med hans däcksfirma nu under "ruschen" och vi har ett gäng med carvindäck till bra priser. dock så är det ju uppe i umeå.. men jag kan säga att vi ligger mycket bra i pris...
för 185-65-15 tar vi 900:- inkl montering och balansering.
Blir ju lite onödigt dyrt att skicka fälgar hit upp så om intresse finns så kan jag höra om det går att fixa nåt bra paketerbjudande med lättmetallfälg...
länk till testet: http://www.automotorsport.se/biltester/2003/0321/032150/dubb.pdf
Hjälper just nu kusinen min med hans däcksfirma nu under "ruschen" och vi har ett gäng med carvindäck till bra priser. dock så är det ju uppe i umeå.. men jag kan säga att vi ligger mycket bra i pris...
för 185-65-15 tar vi 900:- inkl montering och balansering.
Blir ju lite onödigt dyrt att skicka fälgar hit upp så om intresse finns så kan jag höra om det går att fixa nåt bra paketerbjudande med lättmetallfälg...
Stay metal, .....or else!
-
HenrikPersson
kramxel wrote:Pirelli Carvin däcken blev testtvåa i Auto motorsports vintertest, vinnaren var nokian hakkapelitta.
Det var den testen jag läste också. Jag beställde Nordfrost hos A & I i förrgår och idag ligger dom på Postcenter här i Malmö, raskt jobbat!
Det låter som ni håller bra priser också. Men Umeå är som sagt några mil från Malmö... Tack ändå!
Henrik.