konstiga ljud vid inbromsning
konstiga ljud vid inbromsning
Sedan jag monterade låsbultar där bak så har det låtit riktigt konstigt bakifrån vid inbromsning.. det följer också med bilens fart, men bara under inbromsning.
när man skall stanna vid rödlyset så låter det för jävligt bakifrån.. typ som att nåt slår emot karossen eller underredet..
nån som vet vad det kan vara elelr varit med om liknande?
när man skall stanna vid rödlyset så låter det för jävligt bakifrån.. typ som att nåt slår emot karossen eller underredet..
nån som vet vad det kan vara elelr varit med om liknande?
men vad kan de ta i egentligen? låsbultarna är lika långa som de bultarna som var där innan.
det låter bara i farter runt 50km/h o mindre under inbromsning.
när jag bromsar vanligt hårt, när jag bromsar hårdare o nitar så låter det inget.
har märkt också att nån av ledningarna under bilen lossnat ut plastfästet.. kan det vara så att det slår mot karossen under inbromsning? men varför just under inbromsning då?
det låter bara i farter runt 50km/h o mindre under inbromsning.
när jag bromsar vanligt hårt, när jag bromsar hårdare o nitar så låter det inget.
har märkt också att nån av ledningarna under bilen lossnat ut plastfästet.. kan det vara så att det slår mot karossen under inbromsning? men varför just under inbromsning då?
-
Tobias Lindell
- Peter Igelhammar
- Crew

har de samma kona eller så? jämnför bultarna verkligen
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
- Stefan_306S16
Du bytte inte fälgar och/eller däck i samband med bytet till låsbultar? Eller monterade av fälgarna och satte tillbaks dem?
Min låter också lite illa ibland bakifrån, och då främst vänster bak. Men i mitt fall tror jag det är bromsregleringen... vid besiktningen påpekade killen att den fjäderbelastade "grej" som reglerar mängden bromsverkan bak hade rostat fast. Nu är den loss igen, men jag tror att ytterligare något kärvar lite, vilket gör att vänster bak nästan låser upp ibland (men det är vid kraftigare inbromsning).
Sen kan ju alltid en skiva ha slagit sig... då låter det, och vibrerar, framför allt vid normal inbromsning.
/stefan
Min låter också lite illa ibland bakifrån, och då främst vänster bak. Men i mitt fall tror jag det är bromsregleringen... vid besiktningen påpekade killen att den fjäderbelastade "grej" som reglerar mängden bromsverkan bak hade rostat fast. Nu är den loss igen, men jag tror att ytterligare något kärvar lite, vilket gör att vänster bak nästan låser upp ibland (men det är vid kraftigare inbromsning).
Sen kan ju alltid en skiva ha slagit sig... då låter det, och vibrerar, framför allt vid normal inbromsning.
/stefan