ang peugeot 205 gti, konstig när man kör.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Guest

Post by Guest »

Eric Josefsson wrote:
Nina wrote:
Freddan wrote:Vart bor du?

Tre blinkningar borde vara kod 12 då, de e starten på testet. Upprepa efteråt så kommer de nog fler koder...

Jag bor i jönköping. ( Liljeholmen) jag upprepade men fick bara 3 koder. en fråga, hur får du det till kod 12? :shock:

Mvh Nina

Den blinkade en gång, liten paus sedan 2ggr?
1 2 = 12
Skulle den blinkat 2ggr liten paus sedan 3ggr = 23 (obs räkne exempel)
:)

ahaa.. ok. kollar man på mekartips och felkoder så finns inte 23 med. nu när jag skulle gå ut till bilen och ta mig en extra titt hur många blinkningar det var, så ville inte lampan med K:et i visas, alltså visar den att allt är ok. drog ur jordkabeln från batteriet då allt "nollas" och bilen visar fortfarande inget fel. obesevera att igår blinkade K. lampan. :?

Mvh Nina
Freddan

Post by Freddan »

Felkod 12 och 11 skall alltid "blinka fram", annars gör du nåt galet..
Jönköping va lite långt bort, alltid mkt lättare å lösa såna här problem på plats... :)
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
Nina

Post by Nina »

Freddan wrote:Felkod 12 och 11 skall alltid "blinka fram", annars gör du nåt galet..
Jönköping va lite långt bort, alltid mkt lättare å lösa såna här problem på plats... :)

:wink: Ja det är det ju, jag får försöka i gen och se vad som händer,

Mvh Nina
Nina

Post by Nina »

Niklas wrote:om klicket som jag tror kommer från handskfacktrakten är det antagligen tändning eller soppa(pump)

jag tror fortfarande på tändkablarna och håller tummarna för att det ska funka för dig nu ;)

Hej. nu har jag testat att byta brenslefilter också. Bilen dör inte längre utan ha börjat hoppa i stället, men bara under 2000 varv, över det går den toppen.

Mvh Nina
Nina

Post by Nina »

Hej. nu har jag testat att byta brenslefilter också. Bilen dör inte längre utan ha börjat hoppa i stället, men bara under 2000 varv, över det går den toppen. någon som vet vad det kan vara?

Mvh Nina
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Nina wrote:Hej. nu har jag testat att byta brenslefilter också. Bilen dör inte längre utan ha börjat hoppa i stället, men bara under 2000 varv, över det går den toppen. någon som vet vad det kan vara?

Mvh Nina

Tändsystemet?
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Nina

Post by Nina »

Eric Josefsson wrote:
Nina wrote:Hej. nu har jag testat att byta brenslefilter också. Bilen dör inte längre utan ha börjat hoppa i stället, men bara under 2000 varv, över det går den toppen. någon som vet vad det kan vara?

Mvh Nina

Tändsystemet?

tror du det kan vara det?
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Nina wrote:
Eric Josefsson wrote:

Mvh Nina

Tändsystemet?

Tja gissar.. utifrån mina erfatenheter så brukar bilen gå bättre på höga varv när tändsystemet krånglar..
Med tändsystemet krassligt så brukar bilen gå "bra" på jämn gas men rycker och skuttar bra mycket mer när gasen trycks i botten.. (testas med fördel på ganska hög typ 3-4 och vid lägre varvtal)
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Guest

Post by Guest »

Eric Josefsson wrote:
Nina wrote:
Eric Josefsson wrote:

Mvh Nina

Tändsystemet?

Tja gissar.. utifrån mina erfatenheter så brukar bilen gå bättre på höga varv när tändsystemet krånglar..
Med tändsystemet krassligt så brukar bilen gå "bra" på jämn gas men rycker och skuttar bra mycket mer när gasen trycks i botten.. (testas med fördel på ganska hög typ 3-4 och vid lägre varvtal)

okej. tack för hjälpen.
Post Reply