Har som sagt lite problem med bilen. För nån dag sen när jag precis hade startat bilen o kört nån minut så dök K-lampan upp för att sedan försvinna nästan direkt. Precis innan det blev bilen seg och svarade knappt alls på gasen. Jaha tänkte jag o fortsatte eftersom det försvann o blev bra.
Sen idag precis när jag startat bilen o skrapat rent ska jag backa ut från parkeringen och känner (kanske inbillar mig) att bilen var lite seg, som att jag gav för lite gas (kanske jag gjorde :S läs: troligtvis inte) och sen kommer en liten backe man ska ner för precis bredvid parkeringen och även strax innan den kommer detta "segfenomen" tillbaka. Och vipps så lyser K-lampan och STOP lampan, jaha stannar närmsta bästa plats, stänger av bilen och startar igen. Sen har den funkat hela kvällen och den har väl blivit körd 2h eller något.
Dock så noterade jag att oljetrycket var lägre än vanligt, brykar ligga på 6bar men ligger nu runt 2 på tomgång och mellan 4 och 5 vid normal körning för att sedan gå upp till "normala" 6 bar ibland.
Har sökt lite angående K-lampan och sett att någon skrivit grenrör/downpipe? i samtliga inlägg. Kan detta påverka och isf hur.
Grejen är den att jag inte gjort något speciellt med bilen. Så vad ska jag börja med att kolla imorgon när jag lånar garaget??
Tack på förhand !!
Klampa STOPlampa och sämre oljetryck??
-
Pug 405 sri