Idag gav jag upp !!
Idag gav jag upp !!
Idag gav jag upp ! Nu orkar jag inte med mera ! Har lagt ned så mkt tid o jobb på denna bil nu ... Nu lämnar jag in den, den 2:e december om ingen här kan hjälpa mig, har bytt motor o bromsar runt om o vajrar o köpt ett fint orginalt avg-system o jag vet inte vad allt jag gjort ! Hade till sist bara ett fel på bilprovningen o det var lambda värdet alla andra värden var bra
CO: 0.0
CO2500: 0.0
HC 75
Lambda 1.13
Så då köpte jag en begagnad lambda här på sidan som enligt säljaren skulle fungera. Bytte den o begav mig till bilprovningen
Detta var resultatet
CO: 5.7
CO2500: 4.3
HC: 425
Lambda 0.85
Kan tillägga att min K-lampa lyser till o från
Så snälla hjälp mig så jag slipper lämna in bilen på peugeot, det lär bli en dyr affär !
CO: 0.0
CO2500: 0.0
HC 75
Lambda 1.13
Så då köpte jag en begagnad lambda här på sidan som enligt säljaren skulle fungera. Bytte den o begav mig till bilprovningen
Detta var resultatet
CO: 5.7
CO2500: 4.3
HC: 425
Lambda 0.85
Kan tillägga att min K-lampa lyser till o från
Så snälla hjälp mig så jag slipper lämna in bilen på peugeot, det lär bli en dyr affär !
My Peggy is my precious
-
Q Ball Racing
Re: Idag gav jag upp !!
dom första avgasvärdena du skrev visar att du har ett väldigt litet läckage på avgasröret efter katalysatorn. dom andra avgasvärdena du skrev visar att bilen får för mycket bensin av någon anledning. och eftersom det blev efter du bytt lambdasond så tror jag att det är den "nya" lambdasonden som är kass. en lambdasond slits och blir seg i svängningarna.
-
Q Ball Racing
-
Mr Anderson
-
Q Ball Racing
Q Ball racing hehe, nej så korkad är jag inte är bara så jävla trött på bilen så jag orkar inte hålla på mera o gissa mig o p prova olika saker, så jag ville bara ha ett rakt svar som jag fick av dig.. men kände mig ändå osäker på om jag ska ta tag i det, eller lämna i bilen.
My Peggy is my precious