Om vi ska åka pulka får ändå folket vara nått sånär i tid på lördagen. Om det blir Vallåsen så stänger de (tror jag) 18, men Oskarström har nog öppet länge. Nåja det löser väl sej när det börjar närma sej. Det e trevligt att bara dricka bira och glögg oxå.
En av mina skidlärarkompisar var först på plats vid dödsolyckan i nyåras i tandådalen.. Kolla lokala orndingsstadgan om ni ska tjuvåka i en backe.. det kan hända att området är avlyst när backen är stängd.
Annars så är ett plasttak från en gammal cittrapadda ett perfekt fyrmans tefat... *tänker* eller den där famösa kolfiberhuven..
Tobbe Tuff wrote:jag kommer i tid såvida drivaxeln håller samt att rash inte kräks i baksätet någon här i krokarna som vill samåka? veiko? eric? kick|ass?
Tja kanske det.. men då blir det väl mötas och att dumpa en bil i Växjö?
Annars får vi ju 10mils omväg på ordinarie ca 20+mil
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Arne , stopp lite. Vi åka förr på VAllåsen på nätterna , men det e förbjudet nu. Jag menar verkligen att man ska åka pulka i pulkabacken. Men eftersom jag har kass svanskota så åker jag hellre snowboard o kan skvätta snö på pulkaåkarna. Förrra året fick pulkaåkarna hålla till i nederkanten på stora backen. Annars vet jag att Kungsbygget som e rätt nära med hade öppet till 2400 på kvällarna. Dock bara 800 meter lång för de seriösa åkarna o ingen aning om pulkastadgan, men som sagt <oskarström finns ju alltid. Vi löser det när det närmar sej. Får se i JAnuari om det ens finns snö här. Att tjuvåka pulka i nån storbacke e inte min mening!
Peter, det är för många som inte tänker efter.. det kändes bättre att snacka risker nu än gå med sorgband i vår.
Kanske jag har haft otur med mina kompisar, en av min frus kompisars kompisars dotter höll dom vid liv med respirator så dom ha ta farväl efter en sopsäckscrash i Björkliden..
Och drick en jävla massa pilsner efter pulkaåkningen..
Tjena Micke!!! Vet huruvida det e nån pulkaåkning på vallåsen eller Kungsbygget? Vi kan ju utgå från att åkningen sker framåt kvällen eftersom folk inte kan komma i tid (jänkebilarna går ju bara sönder ). JAg vet att OSkarström har kvällsåkning och förra året hade även kungsbygget kvällåkning på lördagen. Vallåsen har kvällsåkning på fre samt onsdagar. SÅ då lutar det ju troligen mest åt Kungsbygget eller Oskarström. Eller kan du föreslå nån vettig backe Micke? Harplinge? OSkarström. De mindre har ju inte snökanoner om det skulle vara töväder!
Min plan e typ samling till 17-1800 sedan avfärd till backen där åkning sker till 20 -21 eller så. Snabbast tid ner belönas givetvis. Klart vi måste ha rejs. Öldrickning under o efter såklart TAnten får köra min jänkeskrot. Sedan afterpulk hos mej o tanten tills vi stupar.
Jag har noll koll ang. skidbackarna i närheten. Försökte mig på att åka snowboard en gång i hestra men det slutade med att jag slog ihjäl mig Sedan dess så har jag lagt det där på hyllan... Harplingebacken är nog för liten eller? Oskarström är väl bättre isåfall, men sedan är det ju vädret. Det är ju sällan snön ligger flera dagar när den väl kommer hit, så det bästa hade ju varit om man kunda åka i de större backarna.
Mikael Rosén -=206 GTi=- Suzuki DR650 SE Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
Så dagarna före så får man se. E det läge att göra en omröstning pulka/snowracer, tittar på och super , skidor/snowboard ? Tror det e bäst att vänta och se, så inte alla röstar pulka o vi får tö eller regn eller ingen kan komma. Kör omröstningen vid nyår . Oskarström verkar ju mest lämpad. 300 Meter rätt ner typ. Zzzzzz
klew wrote:vore ju skoj att slippa plöja hela vägen ner till halmstad själv dock... linda o banzaiiiii401012904? eller nån från sthlm som är sugen kanske? freddan? niklas?
Jag är på om nån vill samåka... Liiite dyrt att åka själv...
Snakcade med en jobbepolare och ringde till vallåsen samt kungsbygget. Ska vi åka pulka en lördagkväll e det Oskartröm som gäller typ 300 meter rätt ner. MEn om många vill åka bräda så tar vi vallåsen
Tobbe Tuff wrote:jag kommer i tid såvida drivaxeln håller samt att rash inte kräks i baksätet någon här i krokarna som vill samåka? veiko? eric? kick|ass?
Om det finns plats kvar i bilen och om jag är ledig den helgen så följer jag gärna med. Men då blir det nog inte lika vilt som i Karlstad.