Vad gör man när dörren sitter fast?
Vad gör man när dörren sitter fast?
Nu är det så att jag har en 205:a. Sist jag stängde dörren och låste den så måste det hänt nånting, eftersom om jag låser upp dörren så går det fortfarande inte öppna den. Är det här ett problem som nån annan haft? Nånting som hakat av sig kanske? Går det komma åt låsmekanismen när dörren sitter fast? Om jag tar bort inredningen på dörren kanske..
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
The apperception of reality in relation to the synthesis of imagination is the understanding.
haft/har liknade problem, om du har C-lås så kan det vara motorn som jävlas, på väg att dö eller behöver smörjas. har du sen lam på bilen så kan det vara den motorn som jävlas på liknade sätt.
Så att ta ner dörrsidan och titta på grejorna är nog en bra början.
Så att ta ner dörrsidan och titta på grejorna är nog en bra början.
205:a Nylackera,Ny bes, Under process....
Eh... det är bara att ta nästa dörr... finns ju minst 3st... 
.::Toyota Yaris -05::.
.::Yamaha YZF-R1 -06::.
Snart i en backspegel nära dig!
www.bildator.se Kompl. dator till bilen. Mp3/DivX/GPS Mm...
.::Yamaha YZF-R1 -06::.
Snart i en backspegel nära dig!
www.bildator.se Kompl. dator till bilen. Mp3/DivX/GPS Mm...
Nej, men allvarligt....
Om jag låser upp dörren så åker inte knappen upp helt. Men om jag går in andra vägen och drar upp knappen helt så går det ändå inte öppna dörren, det är precis som om den dörren vore låst hela tiden. När man drar i handtaget så klickar det inte till som det borde göra.
The apperception of reality in relation to the synthesis of imagination is the understanding.
Hade det problemet på en Junior som jag skrotade.. Ingen av dörrarna gick att öppna, precis som du beskriver.
Lossa klädslen och titta på flärpen som länken upp till knappen sitter i.
Knacka försiktigt upp den flärpen, Smörj gärna massor först...
Det funkade på passagerardörren.
På förardörren fick jag skruva ur gångjärnen så att dörren rörde sig ut en centi. Sen kunde jag knacka sprintarna.
Och till slut kunde jag öppna dörren som ett par gamla bakhängda självmordsdörrar. Sidoplåten skrynklade sig ända till bakhjulet i processen, med dörren höll..
Lossa klädslen och titta på flärpen som länken upp till knappen sitter i.
Knacka försiktigt upp den flärpen, Smörj gärna massor först...
Det funkade på passagerardörren.
På förardörren fick jag skruva ur gångjärnen så att dörren rörde sig ut en centi. Sen kunde jag knacka sprintarna.
Och till slut kunde jag öppna dörren som ett par gamla bakhängda självmordsdörrar. Sidoplåten skrynklade sig ända till bakhjulet i processen, med dörren höll..
om du inte fixat det så testa:
kör i en skruvmejsel eller liknande längst upp på dörren och böj ut så mycket du kan, kör ner en ståltråd och haka på låsknopen. ryck upp och wipps så är dörren upplåst!
kör i en skruvmejsel eller liknande längst upp på dörren och böj ut så mycket du kan, kör ner en ståltråd och haka på låsknopen. ryck upp och wipps så är dörren upplåst!
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... do&start=0
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Jag hade samma problem på min nu i veckan.
Det va armen från handtaget som inte hade hängt sig sedan ja öppnade dörren utifrånb sist så låset gick i baklås eller något.
Fick riva ner insidan med dörren stängd och efter många om o men fick ja upp dörren. iväg till skroten o handlade ny låsmekanism.
funkade toppen. kostade 50kr
Det va armen från handtaget som inte hade hängt sig sedan ja öppnade dörren utifrånb sist så låset gick i baklås eller något.
Fick riva ner insidan med dörren stängd och efter många om o men fick ja upp dörren. iväg till skroten o handlade ny låsmekanism.
funkade toppen. kostade 50kr
Tobias "Tobbe" Åradson 309Xs-91
-
Whale (snart medlem)