Störningar, aktiv baslåda.

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Callek

Störningar, aktiv baslåda.

Post by Callek »

Har sedan en tid en liten aktiv MDS 8" baslåda i skuffen på min Peugeot 309, tillsammans med ett par 5.25" Rockford fram så låter det"okej".

Men åter till problemet. När jag t ex byter spår på min CD eller när jag slår på CDn för den delen. Så blir det störningar i baslådan, låter som någon typ av jordbrumm som varierar i styrka och ton. Men det låter bra när man "spelar" musik, inga störningar då.

Baslådan går då på lågnivån från CD-Spelaren som driver rockford högtalarna.

Baslådan är jordad i skuffen mot plåten, tar spänning direkt från batteriet och remoten går ifrån CD-Spelaren.

Förslag?
Prylgalen

Post by Prylgalen »

Standardfel på dom basarna .. även på gas 8" rörbas däremot gas 8" låda funkar kanon!
wince

Post by wince »

Får jag bara passa på och fråga vilken aktiv låda du har :oops: är det denna: http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1352&caraudio_speakers_sub=Basl%E5dor+-+Aktiva&styling=0&main_category_styling=''&lower=1&upper=8&offset=0&num_recs=8&colls=4&rows=2&sort=&caraudio_speakers_sub=Basl%E5dor+-+Aktiva

Har nämligen en pug 309 själv och är otroligt sugen på den lådan men vill veta om det är värt pengarna. Även om du inte har just den lådan så berätta gärna mer hur du upplever ljudet (basen). Är 8" tillräckligt eller känns det tunt/klent?
Murten

Post by Murten »

[quote="wince"]Får jag bara passa på och fråga vilken aktiv låda du har :oops: är det denna: http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1352&caraudio_speakers_sub=Basl%E5dor+-+Aktiva&styling=0&main_category_styling=''&lower=1&upper=8&offset=0&num_recs=8&colls=4&rows=2&sort=&caraudio_speakers_sub=Basl%E5dor+-+Aktiva

det är den lådan som jag har.. kan bara rekomendera.. har inga missljud allt, spelar klockrent. // Martin
Martin
Västerås
Volvo v40 2.0T 1999
Callek

Post by Callek »

Den spelar helt tillräckligt i 309an tycker jag. Men kontakterna känns veka och kablarna tunna. Men i övrigt är jag nöjd, förutom störningarna.
Post Reply