Skrikiga bromsar pga salt?
Skrikiga bromsar pga salt?
Här i Linköping så verkar dom inte bry sig om effekterna utav salt. Dom vräker ut skiten och alla bilar ser förjävliga ute.
Jag har märkt att mina bromsar har börjat skrika som bara den vid inbromsning i låga hastigheter. Jag har försökt med några höghastighets inbromsningar oxå, för att rensa beläggen. Efter bara några km så återkommer problemet.
Så min teori är att det kommer salt på skivorna och det gör att det skriker.
Kan min teori stämma?
Jag har märkt att mina bromsar har börjat skrika som bara den vid inbromsning i låga hastigheter. Jag har försökt med några höghastighets inbromsningar oxå, för att rensa beläggen. Efter bara några km så återkommer problemet.
Kan min teori stämma?
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
- BANZAI3030
stora högar med vitt pulver i garaget där min farsas bil står...antingen saltar dom som f*n, eller så har han börjat smuggla nånting 
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Re: Skrikiga bromsar pga salt?
Fnatte wrote:Kan min teori stämma?
Nja det har jag svårt att tro..
Om du orkar kan du ta bort beläggen o smeta på lite kopparpasta på anliggningsytorna.
Det finns ju annars garantiåtgärder för skrikande belägg, men jag antar att du redan bytt till icke skrikande belägg ?
Bob wrote:Fnatte wrote:Kan min teori stämma?
Nja det har jag svårt att tro..
Om du orkar kan du ta bort beläggen o smeta på lite kopparpasta på anliggningsytorna.
Det finns ju annars garantiåtgärder för skrikande belägg, men jag antar att du redan bytt till icke skrikande belägg ?
Redan gjort, men skiten funkar inte.... Jag kollade mina belägg innan, dom verkade knappt slitna... Jag har haft dom ett år. Jag kanske måste börja bromsa lite mer och köra utanför stan mer....
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
-
Guest
standard på peugeot att bromsarna skriker. skrik plattor och göra rent bromsarna hjälper! mackan
Fnatte wrote:Här i Linköping så verkar dom inte bry sig om effekterna utav salt. Dom vräker ut skiten och alla bilar ser förjävliga ute.
Kan min teori stämma?
-
Guest