hur kommer jag igenom torped väggen?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
niklas84

hur kommer jag igenom torped väggen?

Post by niklas84 »

Jag ska dra strömsladd till motorrummet, i min peugeot 405 sri 91:a. Vart kan jag komma igenom?, eller måste jag borra?

Jag vet inte heller hur jag ska få in lågnivå sladdarna till mittkonsollen.
Luuk

Post by Luuk »

Hejsan!

Det brukar finnas färdigborrade hål som ofta är igenpluggade med en liten gummipropp som man bara kan tra bort... Sen ska du alltså ha in lågnivån till huvudenheten.... Skruva först bort "plattan" som sitter under ratten asså som skyddar stången och all elektronik.... den som altså sitter över dina ben... sen när den är borta är det bara att dra fram kabeln till stereon... brukar underlätta om du tar bort stereon och drar fram kabeln. Kom ihåg att sätta en säkring vid batteriet oxå... dätt i säkringen i dosan som det sista du gör! Lycka till
Luuk

Post by Luuk »

oj då... läste visst lite fel... e de en stereo du ska dra kablarna till? eller vad är det för något.... annars kanske du måste få loss mitt konsollen för att komma åt ordentligt och de e ett jävla jobb.... men lycka till i alla fall hoppas jag va till lite hjälp med torpedväggen i alla fall...
:?
RyZsen

Post by RyZsen »

min strömkabel går igenom handsfacket
Luuk

Post by Luuk »

RyZsen wrote:min strömkabel går igenom handsfacket

haha okej de går la de me :)
RyZsen

Post by RyZsen »

Luuk wrote:
RyZsen wrote:min strömkabel går igenom handsfacket

haha okej de går la de me :)

hitta inte nån mkt bättre väg tyvärr.. ska dra om kablar efter vintern så vi får se om det finns nån bättre väg :)
Callek

Post by Callek »

På min 309a drog jag den genom en gummituta på vid handsfacket. Kabeln kom fram direkt, sen är det bara att dra den under listerna vid dörren.
Richard

Post by Richard »

Det enklaste sättet att bra pluskabelen till ett slutsteg är genom handsfacket.....om du borrar hål där så kommer du ut vid spolvätske behållaren å där é de bara en liten plastdetalj att borra igenom...
HellGhost

Post by HellGhost »

Tycker det är riktigt svårt att hitta nån bra väg till min 306:a. Tänkte dra där kupevärmar kabeln är dragen men det va så trångt där. Får se om jag lyckas med nån lösning till i sommar.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074

Post by Guest »

kan säga så mycket som att den som hittar en bättre väg än genom gummidutten i handsfacket på 405an är duktig(utan att borra) :twisted: :evil: :twisted:
Post Reply