Adam wrote:Vad har du gkort med min gamla bil?
Den motorn skulle inte jag kasta ut i första taget, mycket jobb är lagt på den och den har alltid gått som ett spjut så länge jag hade den.
Ang. gnistan, du har inte varit och rivigt längst fram vänster (i färdriktning) i motorutrymmet. Där sitter en svart box ca 12*4 cm, i den sitter det två bryggningar (som en säkring fast helt i plåt). Kolla så att de inte har ärgat eller något har hänt med boxen. Boxen kan ligga lite löst mellan kylare och batteri ifall du inte hittar den.
Hade problem när vi (läs Rosefors) byggde om styrsystemet, vi fick ingen gnista. Sen upptäckte jag att en av bryggningarna hade lossna, och då funkade allt. Den har sedan funkat felfritt i ca 2,5 år för mig.
Hoppas det hjälper.
Adam
Bilen har inte gått som den ska sen ja köpte den iaf, ibland på 3 cyl och inte vart varvvillig för fem öre.
Jaq har kollat den boxen flertalet gånger, inte vart ärgat iaf.
Motorn kommer jag ju spara endå, vet ju aldrig om sbp har nått och säga om konverteringen.
spoon_do wrote:min gti var oxå helskumm, bytte bakdäck o när jag tog ner den på marken så startade den inte. as pinsammt för jag stod inne på en däckverkstad. men min bil fick ström o allt te motorn, men lyktorna bak blinkade som dom ville och det kom inget bränsle tryck heller. köpte massa nytt o testade med, luftmasse mätare, styrenhet, pump o bränsle relä. kollade senare jordningen till bränsle pumpen, helt sönderrostad. där sitter ju även jordningen till bakljus. jordningen sitter på vänster sida i bagagen, lyft bara bort filten så ser du den.
kan vara samma fel på din bil.. kolla
Jag har allt vart där och kollat oxå, inget fel där inte.