Turbo-konvertering till 206 Gti

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Men det var en massiv massering den skulle få från Ecosse, syns på priset. Jag vet itne hur stor mängd arbete var tänkt att Hiflowheads skulle lägga på EW10an, men det verkar som dom klarar det för mindre, men för att få den tillförlitlig kostar det mer :)
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Sant, man får väl vänta och se vad de där danskarna kan göra med RC:n. 220 varvvilliga hästar utan turbo.... *hoppas hoppas shoppas*
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
CTS

Post by CTS »

Kristian wrote:
CTS wrote:Ni undrade om en bil som ger mer än 180 hk för 180 tusen, kort o gott CorollaTSport . 192 hk 185 tusen. Enligt papper 0-100 8.4 uppmätt 7.2. hänger på en CTR utan problem. Och med http://www.bemani.ch/images/pdf/Toyota%20Corolla%20TS%20Kompressor.pdf
detta så... Hade en 206 gti innan... efter fått 2 avgas system bytta för dom trillade i marken, länk armarna bytta en kemisk motor rengörning och även vevhus ventilation bytt tröttnade jag. Finns ingen mer "sleeper" bil än CTS. allt som skiljer en orginal Corolla o en CTS är fälgarna ett emblem i fronten och ett störe slut rör bak... Puggen var jävligt "mysig" dock saknar den lite trots allt :D

Haha jämför du rc med en tung corolla? RC skulle köra skiten ut en corolla både rakt fram och på bana. Hur har du mätt upp 0-100 på 7.2 sekunder då? med mobilens tidtagarur? Testkörde den bilen och jag höll på att somna.. tycker inte det var något märkvärdigt alls.

Nej var faktiskt en tysk tidning som klockade den till det. Så tung känns den inte. Antagligen är du en av dom som inte förstår att motorn måste bli varm innan den låter dig varva upp till 8200 varv... För har du kört bilen när den byter kam somnar du knappast. Kör ofta på bana eller?
Jämnför själv då om du har så svårt för att tro det...
Post Reply