Hur ska jag fixa avgasvärderna?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
kizze_Mi16

Post by kizze_Mi16 »

Reklammerade Beru tändstiften idag, o köpte istället orginal stiften på peugeot.. euquem stift.
Den får en rätt fin tomgång med dom stiften, men den går inte lika kvickt som innan.. Sen har jag jävla jobbigt startproblem med dom stiften, när bilen är varm då.. Får dra runt motorn typ i 20 sekunder med fullgas, innan den drar igång... :?

Att d ska vara så jäla svårt o hitta stift som passar bra, nån som haft samma problem på sin 405 som ja har.. :roll:

Var inne o kollade upp dom stiften ja hade i bilen från börgan, Champion EON 1. Dom kostade fanimej sketa mykke, 280:- styck, + moms :wink:
Har ju inte lust o köpa sådanna dyra stift, måste ju finnas nåra andra som passar :?
closetland

Post by closetland »

angående kablar..... MYCKET VIKTIGT!!!

hade två icke original på min förra mi16 som funkade ok ett tag men på vintern blev det överslag i den kabel som gick från tändspole till fördelarlock.... bytte till original(från autofrance kostar de 5-600k men jag var ju självklart beroende av peugeots originaltjaffs då bilen strejkade och ville transporteras dit) sen funkade den prima...kan vara värt att testa...
äntligen har man sett NIN.

http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg

405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
kizze_Mi16

Post by kizze_Mi16 »

oki, ja har kollat kablarna. De är nog riktiga orginal kablar, och det ser ut som dom är bytta nyss. Sen angående siliconkablar... Det står "double silicon" på dom. :wink:

Men när jag har tagit loss kablarna fram o tbka så har ja lyckat spräcka lite lite av isoleringen längs ner på två av kablarna, men jag har tejpat där så det ska nog inte vara något problem...
kizze_Mi16

Post by kizze_Mi16 »

åh, jäla bilfan :(

Ingen som vet andra stift man kan köpa som kan funka... :roll:

f*n mina champion stift har den inte fin tomgång med, men den går iaf bra med dom. Dom andre stiften ja köpt får den rätt fin tomgång, men går f*n inte köra med.. :?
Men d e la antagligen den ojämna tomgången som gör att ja får dåliga avgasvärden. Men ja kan la inte köra in te besiktningen med dom stiften.
Haha, så fort dom stänger av den så kommer dom få jävlans problem o starta den :lol:
Post Reply