Gocartträff(-ar)

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Miss Peugeot

Post by Miss Peugeot »

Rash wrote:
Pär Hansson wrote:Tyvärr har jag inte kroppshydda som passar för karting, men kan tänka mig att åka tex till Örebro för att bli frånkörd. Annars är ju inte en uppdelning i två serier fel heller.

Enligt Lid mfl så spelar ju vikten ingen större roll, så det borde ju inte vara något problem då.. :wink: *bara för att reta Lid* :D

Tipsar om Race Town i centrala Sthlm, om ni nu vill åka inomhus.
http://www.racetown.se (kass hemsida dock)

Btw så har inte vikten alltför stor betydelse på vissa banor (beroende på hur de är byggda), såvida man inte är jättestor eller pytteliten förstås.. ;)

Mvh Anneli
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Miss Peugeot wrote:
Rash wrote:
Pär Hansson wrote:Tyvärr har jag inte kroppshydda som passar för karting, men kan tänka mig att åka tex till Örebro för att bli frånkörd. Annars är ju inte en uppdelning i två serier fel heller.

Enligt Lid mfl så spelar ju vikten ingen större roll, så det borde ju inte vara något problem då.. :wink: *bara för att reta Lid* :D

Btw så har inte vikten alltför stor betydelse på vissa banor (beroende på hur de är byggda), såvida man inte är jättestor eller pytteliten förstås.. ;)

Mvh Anneli

Tack för tipset. I detta fallet så var det en skillnad på ca 30kg, det känns som att det borde ha en viss skillnad...speciellt när en gocart inte väger så mycket. Totalviktensskillnaden blir ju då säkert 20-30%. Och om man lättar något md 20-30% känns det som att det borde gå fortare :roll:
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
beatwise

Post by beatwise »

Rash wrote:
Miss Peugeot wrote:
Rash wrote:

Mvh Anneli

Tack för tipset. I detta fallet så var det en skillnad på ca 30kg, det känns som att det borde ha en viss skillnad...speciellt när en gocart inte väger så mycket. Totalviktensskillnaden blir ju då säkert 20-30%. Och om man lättar något md 20-30% känns det som att det borde gå fortare :roll:

Jo, men samtidigt så minskar du greppet med 20-30%, och alltså då möjligheten till att köra fort när det svänger, vilket det gör tämligen mycket i en go-kart. Är banan rätt utformad tar de två faktorerna ut varann. :D
beatwise

Post by beatwise »

Jag vill passa på att bjuda in er till ett race vi har för avsikt att arrangera nu i slutet av Februari/början Mars som vi valt att kalla "Märkesduellen 2005".

Vi italienare utmanar er, och ett gäng tyskar samt några japaner på en uppgörelse i form av en långloppscup.

Läs mer på:
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=14726

Nå, antar ni utmaningen?
8) :twisted: :lol:
Sliced

Post by Sliced »

Jesper.. jag var in och kollade inbjudan.. du som är reggad där, fråga om inte tyskarna också får vara med, surkål är en fransk uppfinning. Chocroute.. :)
Annars så borde vi väl kunna få ihop ett lag i stockholm och spöa dom i märkesduellen
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Jesper Cronelid »

Arne Lindgren wrote:Jesper.. jag var in och kollade inbjudan.. du som är reggad där, fråga om inte tyskarna också får vara med, surkål är en fransk uppfinning. Chocroute.. :)
Annars så borde vi väl kunna få ihop ett lag i stockholm och spöa dom i märkesduellen

:twisted:

Lätt... =D

Köra Med Arne är ju inte nått man tackar nej till i första laget...

Ska fråga =)
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Miss Peugeot

Post by Miss Peugeot »

beatwise wrote:Jo, men samtidigt så minskar du greppet med 20-30%, och alltså då möjligheten till att köra fort när det svänger, vilket det gör tämligen mycket i en go-kart. Är banan rätt utformad tar de två faktorerna ut varann. :D

Vafan gör du här?? ;) Tack för att du svarade åt mig iaf :)

Ha d bra!

// Anneli
Guest

Post by Guest »

Miss Peugeot wrote:
beatwise wrote:Jo, men samtidigt så minskar du greppet med 20-30%, och alltså då möjligheten till att köra fort när det svänger, vilket det gör tämligen mycket i en go-kart. Är banan rätt utformad tar de två faktorerna ut varann. :D

Vafan gör du här?? ;) Tack för att du svarade åt mig iaf :)

Ha d bra!

// Anneli

Jag muckar lite med era racefantaster bara!

Skitkul att ni verkar sugna! :) Jag hoppas att ni förstår att det är blodigt allvar... ;) Ni som är sugna, skicka ett mail till [email protected].

Och självklart är tyskarna bjudna, både från BMW och Audi... :)
MisS2

Post by MisS2 »

Nå, får ni ihop något lag?? :)

Själv ställer jag troligen upp i ett audilag tillsammans med en annan tjej samt en kille :)

Vågar ni eller fegar ni ur?? :twisted: :D

Mvh // Anneli
ReD DeviL

Post by ReD DeviL »

fega ur? hoho, nänä

Vi försöker bara ge er en rimlig chans, om vi ställer upp så blir det ju inge kul för er andra när vi plockar alla segrar överlägset.. :twisted: :D
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7

My Mama said I was special!
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

MisS2 wrote:Nå, får ni ihop något lag?? :)

Själv ställer jag troligen upp i ett audilag tillsammans med en annan tjej samt en kille :)

Mvh // Anneli

När blir det av då? Lite svårt att börja planera till något som inte är fastställt. Själv är jag väldigt intresserad men bor ju i västkusten...

Bestäm något datum så får vi se sen :D
MisS2

Post by MisS2 »

Rash wrote:

Mvh // Anneli

När blir det av då? Lite svårt att börja planera till något som inte är fastställt. Själv är jag väldigt intresserad men bor ju i västkusten...

Vad jag har hört pratas det om den 26 februari runt 16-tiden om jag inte minns helt fel.

Kolla gärna på alfapower.nu, under evenemang/träffar :)

Kom igen nu, är ni så rädda att åka på tjejpisk?? :twisted: :wink:
Doffnot

Post by Doffnot »

MisS2 wrote:
Rash wrote:

Mvh // Anneli

Vad jag har hört pratas det om den 26 februari runt 16-tiden om jag inte minns helt fel.

Önskar man kunde vara me o se detta krig utspelas. men tyvär är man på Kryssning då.

f*n va ja längtar.
Tobias "Tobbe" Åradson 309Xs-91
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

MisS2 wrote:
Rash wrote:

Mvh // Anneli

Jag är :oops: Har inte kört så jättemycket gocart i mitt liv. Men när jag kört så har det oftast gått bra=)
Det jag är rädd för är att möta sådana som har tävlat/kört massor av gocart. Då har man ju ingen chans..
Men finns intresset för ett lag eller två från våran klubb så är jag gärna med och slåss :D
Henx

Post by Henx »

Rash wrote:
MisS2 wrote:
Rash wrote:

Mvh // Anneli

Jag är :oops: Har inte kört så jättemycket gocart i mitt liv. Men när jag kört så har det oftast gått bra=)
Det jag är rädd för är att möta sådana som har tävlat/kört massor av gocart. Då har man ju ingen chans..
Men finns intresset för ett lag eller två från våran klubb så är jag gärna med och slåss :D

Glömde du staken hemma hos morsan Rash?

DET ÄR JU TJEJER!!

hah, skoja bara. Lurviga tjejer KAN vara ruggigt farliga på bana, om den är kurvig. Tjejer väger ofta mindre och det har STOR betydelse på gocart, just för den låga totalvikten och motorns typ 4hk. Så det e klart att det e bra o vara smal.
Annars kan man ju skita i o banta o vara bra istället :roll:

Kör vi en "Anmäla mig till race"-tråd internt eller blir det Alfaclub som sammanställer det?
Kör Lincoln LS

Föredettingar:
Dodge Magnum
Cherry Turbo
Peugeot 406
Peugeot 205 GTI -89 slaktad
Peugeot 205 GTI LeMans - såld
MisS2

Post by MisS2 »

Henx wrote:hah, skoja bara. Lurviga tjejer KAN vara ruggigt farliga på bana, om den är kurvig. Tjejer väger ofta mindre och det har STOR betydelse på gocart, just för den låga totalvikten och motorns typ 4hk. Så det e klart att det e bra o vara smal.

Faktum är att det inte alltid är en fördel att vara lätt, beror alldeles på hur banan är utformad. När det gäller Race Town så spelar det i stort sett ingen roll om man väger 50kg eller 90kg. De som är lätta har fördel på rakorna och givetvis i acc. ut ur kurvorna, MEN de som väger lite mer får BETYDLIGT mycket bättre fäste i kurvorna. ..som jag skrev tidigare går det i stort sett på ett ut när det gäller RT.

Mvh Anneli
Henx

Post by Henx »

MisS2 wrote:
Henx wrote:hah, skoja bara. Lurviga tjejer KAN vara ruggigt farliga på bana, om den är kurvig. Tjejer väger ofta mindre och det har STOR betydelse på gocart, just för den låga totalvikten och motorns typ 4hk. Så det e klart att det e bra o vara smal.

Faktum är att det inte alltid är en fördel att vara lätt, beror alldeles på hur banan är utformad. När det gäller Race Town så spelar det i stort sett ingen roll om man väger 50kg eller 90kg. De som är lätta har fördel på rakorna och givetvis i acc. ut ur kurvorna, MEN de som väger lite mer får BETYDLIGT mycket bättre fäste i kurvorna. ..som jag skrev tidigare går det i stort sett på ett ut när det gäller RT.

Mvh Anneli

Jag instämmer, men jag måste säga att det beror på så mycket mer än bara banan. Körstilen och underlaget är avgörande tillsammans med vikten.
Jag har i stort sett endast kört gocart på asfalt, bara några enstaka gånger på betong eller nån typ av plastmatta..och det högst rekommenderade underlaget är ju givet, asfalt. Är ju helt pukkat o köra på klibbig betong tycker jag. Ingen äkta racekänsla.
På asfalt kommer även däckstempen in i bilden..

Men äh...orkar inte prata, jag vill köra!
Se till att banan som vi kör på sen är med asfalt! Annars är det ruskigt gay.
Kör Lincoln LS

Föredettingar:
Dodge Magnum
Cherry Turbo
Peugeot 406
MisS2

Post by MisS2 »

Henx wrote:Jag instämmer, men jag måste säga att det beror på så mycket mer än bara banan. Körstilen och underlaget är avgörande tillsammans med vikten.
Jag har i stort sett endast kört gocart på asfalt, bara några enstaka gånger på betong eller nån typ av plastmatta..och det högst rekommenderade underlaget är ju givet, asfalt. Är ju helt pukkat o köra på klibbig betong tycker jag. Ingen äkta racekänsla.

Ja, hur illa du kör vet jag inte, men RT har alla förutsättningar för att få bra tider med lämplig körstil.. ;)
Kan det bli äkta racekänsla då det är ca. 9hk och inomhus?? ;)
Däcktempen är väsentlig oavsett om det är asfalt eller betong.

Gay eller inte, du lär ändå åka på spö ;) :lol:

Mvh Anneli - Team Audi
Henx

Post by Henx »

MisS2 wrote:
Henx wrote:Jag instämmer, men jag måste säga att det beror på så mycket mer än bara banan. Körstilen och underlaget är avgörande tillsammans med vikten.

Ja, hur illa du kör vet jag inte, men RT har alla förutsättningar för att få bra tider med lämplig körstil.. ;)
Kan det bli äkta racekänsla då det är ca. 9hk och inomhus?? ;)
Däcktempen är väsentlig oavsett om det är asfalt eller betong.

Gay eller inte, du lär ändå åka på spö ;) :lol:

Mvh Anneli - Team Audi

Kom till pappa ... sitt i mitt knä så kan jag sköta pedalerna medan du håller i rattarna ...

:3some:
Kör Lincoln LS

Föredettingar:
Dodge Magnum
Cherry Turbo
Peugeot 406
Sliced

Post by Sliced »

Akta språket.. Den här träffen är inte på västkusten så snart gömmer dom den i skitsnack..
Post Reply