Solfilm

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
pegg

Solfilm

Post by pegg »

tjosan

Tänkte köpa lite solfilm till peugeotn, har ingen koll och undrar ifall mekonomens solfilm är bra? Finns det andra ställen som har bättre?

tack på förhand
Attsäter
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Attsäter »

jag kör mekos till sidorutrn bak, funkar utmärkt, dock tror jag inte den e så bra om man ska värma/krympa den till bakrutan..
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
206

Solfilm

Post by 206 »

Tjenare!

Jag har ingen aning om solfilm å sånt.... Men när tråden nu är igång så kan man ju fråga. Hur är det får man ha solfilm på sidorutorna fram? Eller blir någon "myndighets" person arg på en då?
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Man måste ha 75% ljusgenomsläpp på de främre sidorutorna. Alltså får man tona 25%. Men tänk på att rutorna redan är lite tonade redan från fabrik. Ofta spelar det ingen roll hur lite man än har tonat, varken polisen eller bilprovningen gillar det speciellt mycket. :evil:

Rätta mig om jag har fel...
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Kristian

Re: Solfilm

Post by Kristian »

206 wrote:Tjenare!

Jag har ingen aning om solfilm å sånt.... Men när tråden nu är igång så kan man ju fråga. Hur är det får man ha solfilm på sidorutorna fram? Eller blir någon "myndighets" person arg på en då?

Om du har en 206 (?) som du heter i namnet rekomonderar jag profstoning. Inte så snyggt med solfilm som blir lila efter en sommar.
Det här med % spelar ingen roll på besiktningen, märker dom att det finns film så ska den av i vilket fall som helst enligt dom.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Post Reply