Håller på att koppla elen till 205 mi16 och har lite problem.
1. På slangen som leder från kolkanister filtret till insuget sitter det en ventil med en kontakt på, får man någaot felmeddelande om den är urkopplad. Har nämligen sågat av anslutningen på insuget för att den inte ska ta i kylaren.
2. Hur har ni löst det med kontakten till kylvätskenivån?
3. På koppingsschemat som jag tog hem från 205gti.com står det att på A3 på Mi16 ska det vara coolant meter (kabel 43) men jag har ingen kabel på den kontakten. Däremot har jag en lös kotakt (hona) med 2 kablar som sitter under insuget där ena kabeln är märkt 43.
Skulle vara tacksam för lite hjälp
Elhjälp 205 mi16 konv
Elhjälp 205 mi16 konv
Skoda Fabia Rs -07
- Richard Gustavsson
Om den ventilen inte är inkopplad så får man felokod 34 och motorlampan ska tändas.
/Richard
/Richard
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
- FR Autosport
- Guldmedlem

coolant meter (vattentemp?) sitter väl till höger på motorn under fördelaren.. är det en 89a eller tidigare 205a du konverterar?
låt kylarvätskenivåkabeln vara, den går om jag inte missminner mig direkt till instrumentklustret. alltså behöver du inte inkludera den i blockkontakten. bara att hoppa över den.
låt kylarvätskenivåkabeln vara, den går om jag inte missminner mig direkt till instrumentklustret. alltså behöver du inte inkludera den i blockkontakten. bara att hoppa över den.
hmmm... jag har ju kapat bort anslutningen på insuget så hur ska jag fästa kontakten? Bara på ventilen löst eller?
Det är en -89 jag konverterar. Jag kommer att använda kylningen från 205an. Kontakten som sitter på kylarvätske behållaren sitter ju kvar på kabelhärvan hos 205an, hur löser jag det?
Det är en -89 jag konverterar. Jag kommer att använda kylningen från 205an. Kontakten som sitter på kylarvätske behållaren sitter ju kvar på kabelhärvan hos 205an, hur löser jag det?
Skoda Fabia Rs -07
- igelhammar
de5 är bara till att lägga skiten nån stans under huven,koppla på termokontakten om det nu är den det svmslas om som den satt innan.
alla viktiga tempgivare för boxen sitter färdigt i elsystemet det enda som kan krångla är mätare som är bruna och lila på 205:a och gula och vita bla på 405
alla viktiga tempgivare för boxen sitter färdigt i elsystemet det enda som kan krångla är mätare som är bruna och lila på 205:a och gula och vita bla på 405
/Daniel www.igelhammar.tk
------------------------------------------------------
ni som röstade på Göran eller alliansen,dra åt H-vete!
r6-07 supersport på bana.309:a med diesel sexa och nästan 18 "" fälgar.lt35 till hojen,3l tdi att pendla med
ni som röstade på Göran eller alliansen,dra åt H-vete!
r6-07 supersport på bana.309:a med diesel sexa och nästan 18 "" fälgar.lt35 till hojen,3l tdi att pendla med