sportluftfilter.. ??

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
spajn

Filter

Post by spajn »

Ett litet tips är att se till att sportfiltret får kall luft, om "inandningsluften" håller för hög temperatur så blir oljan på filtret mer lättflyktig och kan då skada luftmassemätaren. Håller nog också med om att originalfilter håller en lägre kvalitet en dyrare eftermarknadsfilter...någon märkbar effektskillnad har jag dock haft svårt att känna av...

MVH/ Alexander Appelsved
Rosens

Filter fråga:

Post by Rosens »

Varför satt det ett vitt konstfilter´på klistrat ovanpå pappersfiltret original när jag fick min RC-Mars 04. :?:
Jag tog bort det tänkte att det var något slagg utav vinter skydd för att ge mer utav värme i inandningen, men jag använder ju för det mesta motorvärmare på vintern så det är ju för det mesta varmt än då vid avfärd..Någon som vet något om detta :idea:
Tacksam för svar:
André V

Re: Filter fråga:

Post by André V »

Rosens wrote:Varför satt det ett vitt konstfilter´på klistrat ovanpå pappersfiltret original när jag fick min RC-Mars 04. :?:
Jag tog bort det tänkte att det var något slagg utav vinter skydd för att ge mer utav värme i inandningen, men jag använder ju för det mesta motorvärmare på vintern så det är ju för det mesta varmt än då vid avfärd..Någon som vet något om detta :idea:
Tacksam för svar:

Hade nån liknande "syntetmatta" ovanpå själva pappfiltret i min 406 V6. Kan ev. vara för att dämpa insugsljudet lite eller kanske extra filtrering. :|
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Post Reply