Går detta att genomföra eller blir det svårt eftersopm det är trummor på den "nya" bakaxeln och skivor på den dåliga, samt är det svårt att byta eller är det plug and play???
Tänkte på infästningar och hur bromsledningar och sådant passar
Problem vid bes????
Pär
205 gti -88 bakaxel på 205 gti -90
205 gti -88 bakaxel på 205 gti -90
Bmw 318is -90 Banbil
Bmw 316i -90
Peugeot 205 Gti -88
Bmw 316i -90
Peugeot 205 Gti -88
plocka ned bakaxeln är ganska enkelt, på en dag borde du fixa det, iaf om du får lite hjälp, bakaxeln väger
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Nik wrote:Det är relativt lätt att byta från trummor till skivor men det kan vara lite jobb. Så prova att köra med trummor, du kommer säkerligen igenom utan problem..
Vad jag förstår så har han en-90a med skivor och tänker byta till en axel med trummor Sitter det två bromsmoduler på dom som har skivor eller är det som på min 86a bara en?
Och vad säger bilprovningen om man byter från skivbroms till trummbroms?
M.Forsén wrote:Nik wrote:Det är relativt lätt att byta från trummor till skivor men det kan vara lite jobb. Så prova att köra med trummor, du kommer säkerligen igenom utan problem..
Vad jag förstår så har han en-90a med skivor och tänker byta till en axel med trummor Sitter det två bromsmoduler på dom som har skivor eller är det som på min 86a bara en?
Och vad säger bilprovningen om man byter från skivbroms till trummbroms?
Jag trodde frågeställningen var huruvida det var enkelt att byta bromsarna, men så var det kanske inte.
Bakaxeln i sig är inte så knepig att byta utan precis som min namne redan nämnt bara tung. En hjälpande hand, en stark sådan, underlättar!
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla