kenwood flip-front **PROBLEM**

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
finnjävel

kenwood flip-front **PROBLEM**

Post by finnjävel »

Jag har en kenwood flip-front cd-spelare som följde med bilen så jag har ingen manual. problemet är att jag inte får igång den längre. Koden borde vara avstängd, vilket inte borde göra skillnad eftersom jag inte kan knappa in koden när fronten inte "flippar". Detta började efter att jag böt batteri. Jag har kollat men jag ser ingen kabel som skulle vara urkopplad.

Någon som vet vad jag skall göra?
RIP PUG-205
Peppe

Re: kenwood flip-front **PROBLEM**

Post by Peppe »

finnjävel wrote:Jag har en kenwood flip-front cd-spelare som följde med bilen så jag har ingen manual. problemet är att jag inte får igång den längre. Koden borde vara avstängd, vilket inte borde göra skillnad eftersom jag inte kan knappa in koden när fronten inte "flippar". Detta började efter att jag böt batteri. Jag har kollat men jag ser ingen kabel som skulle vara urkopplad.

Låta handsläggan tala :wink:
Nä skoja ba, kolla med typ BRL om dom vet vad som kan ha hänt ??
206
Peter L
Medlem #1128
Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram?
jåbärt

Post by jåbärt »

Så går det när man säger/skriver "böt" (och använder plywood). :twisted:
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.

PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
The KG

Post by The KG »

Är de inte så att man måste trycka uppe i vänstra hörnet på den så är de på min.
KG Wahlström #779

Volvo V40 2,0T Blackline II

MPTS
Sato

Post by Sato »

instämmer med ovanstående talare.
Tryck till en gång längst upp till vänster på fronten så ska du se att den vänder sig och startar/inmatning av kodnyckel om det inte är avstängt.
Johannes.G

Post by Johannes.G »

på min e det en liten dosa som kodar på nått sätt...man ska hålla inne en knapp i nårra sekunder.... :D :?:
"mmhhum..this is a tasty burger!!"
F.D. kinderbesen
206 RC-04
Såld306 gti-99
WoberT

Post by WoberT »

på min som är rätt gammal så trycker man som sagt i övre vänstra hörnet, finns en inställning i stereon om man ska behöva trycka en, två eller tre gånger men det är bara o prova.

Kinderbesen: Kodfjärren använder du sen när du väl fått upp spelaren :D Lite svårt o göra det när den är felvänd.
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754

Four rings to rule them all :D
Johannes.G

Post by Johannes.G »

WoberT wrote:på min som är rätt gammal så trycker man som sagt i övre vänstra hörnet, finns en inställning i stereon om man ska behöva trycka en, två eller tre gånger men det är bara o prova.

Kinderbesen: Kodfjärren använder du sen när du väl fått upp spelaren :D Lite svårt o göra det när den är felvänd.

OK tänkte lite fel här :oops:
tackar för lite lättning i ledet... :D
"mmhhum..this is a tasty burger!!"
F.D. kinderbesen
206 RC-04
Såld306 gti-99
Radeon

Re: kenwood flip-front **PROBLEM**

Post by Radeon »

finnjävel wrote:Jag har en kenwood flip-front cd-spelare som följde med bilen så jag har ingen manual. problemet är att jag inte får igång den längre. Koden borde vara avstängd, vilket inte borde göra skillnad eftersom jag inte kan knappa in koden när fronten inte "flippar". Detta började efter att jag böt batteri. Jag har kollat men jag ser ingen kabel som skulle vara urkopplad.

kenwood har ett känt problem med maskade (flippfront) det sitter en tunnbred kabel och den burkar det vara problem med.. hade samma fel på min kenwood och den va inte enns 1 år gammal.. så ända alternativet är väll att laga tyvärr lr köpa nytt :oops:
Körde förut 306 RC Edition.
Post Reply