Vart dra kabel(slutsteg) in i kupé på 306?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
eriksson_6

Post by eriksson_6 »

Apollo wrote:
olsén wrote:
Och hur får man bort växelspaksknoppen och handbromshandtaget så man kan ta bort mittersta plastkåpan?

dä é bar å slit tills du tror att det går sönder... då tar du i lite till... wips så har du näven full av spak... (Knoppen...)

Ska den dras uppåt? Ej vridas eller nåt?

akta rutan....jag spräckte framrutan när jag byte knopp på min första 206a:) vart en dyr knopp :)
Äger ingen Pugg längre...
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

:lol:
Nik

Post by Nik »

För att väcka liv i en gammal tråd... :)

Jag letade o letade men hittade inga färdiga hål i torpeden, letade inte extra noga vid passagerarens fotutrymme men hittade inget där vid en snabb överblick.

Nån som har bilder? Ska leta vidare imorrn!
Vill helst undvika att sätta nya hål i torpeden..
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
Ulke

Post by Ulke »

Var går strömkablarna in från batteri till säkringsdosan? brukar kunna finnas extra utrymme där.
Nu vet jag ju inte alls hur det ser ut på denna bilmodell, men brukar kunna gå att lirka in en extra kabel där i gummigenomföringen om man använder lite glattigt medel.... (det är alltid skönt om det är lite trångt) :P
Hobbybil: Peugeot 205 GTI (MI16) 1988
Entusiastbil: VW Corrado G60 2.1 1990
Daglig Bil: BMW 540iA
Salubilar. SEAT Ibiza -03 Blå solid (RS blå)
Apollo

Post by Apollo »

Här hittar du ett hål med en gummipropp. Pilla ut proppen ifrån insidan så går det lättare. Sen får du ta bort lite dämpmatta vid pedalerna innan, det är redan markerat i mattan vart hålet finns. Jag tog kort på allt när jag drog ström och lågnivå men minneskortet ballade ur :/

Image
Peugeot 308
HellGhost

Post by HellGhost »

Vart ungefär sitter den.. långt upp eller långt ner. Har kikat lite men såg ingenting. Ska kolla lite mer noggrant sen. Har ingen bas nu men ska slänga i en nån gång i framtiden så kan va bra å veta.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074

Post by Nik »

Jag hittar heller ingenting att dra möget genom. Har letat o letat.
Här är en bild på ett lämpligt ställe (sitter på andra sidan på våra bilar tror jag) men inte fasen har jag det heller...

Image
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Här nånstans har jag ett hål på min bil, under den där kanten på torpedplåten...

Image
Apollo

Post by Apollo »

Såhär har jag dragit min kabel. Just nu så ligger säkringshållaren lös, har gjort en hållare till den men ej skruvat dit den än. Dags för en motortvätt ser jag :)
Image
Image
Peugeot 308
HellGhost

Post by HellGhost »

syntes ju inte så jävla bra mnen får väl kika då..

Apollo: fanns det ett hål där eller har du gjort det själv?? Vart ungefär går det ut på insidan.. ovanför vilen pedal o.s.v.
Medlem nr 1074

Post by Apollo »

Det fanns ett hål där med en gummiplopp. Har för mig det är över kopplingspedale (kan kolla sen) Kolla på den svarta dämparmattan inuti om du ser ett streckat runt hål.
Peugeot 308
elias

Post by elias »

Då väcker jag tråden till liv igen då!! :)

Köpte mig nyligen en Peg, 306 XSi från -00, grymt bra bil ÄN! :)
... förutom airbag-lampan som blinkar och jag som tycker att den drar lite ojämnt på gasen.. MEN, det är senare frågor.. :)

Jag har köpt mig en aktiv 8"-baslåda iaf och nu ska det kopplas till bagaget.

Tänkte om man kunde få en sammanfattning av hela denna tråden, av er som byggt ljudet i bilmodellen. Så när jag gör min installation så kan jag dokumentera allt och lägga upp det som en guide här på forumet. Eftersom jag är total novis så kommer det även skrivas ut den vinkeln.

Så kom igen hjälp mig nu! Var hittar jag hålen, hur drar jag kabeln från stereon? Var ska jag jorda? Hur drar jag smidigast kabeln bak till mitt bagage?

// Elias
----- ---- --- -- -
Peugeot 306 XSi -00, väldigt standard... :)

Såld: VW Vento CLX -98
Apollo

Post by Apollo »

Detta gäller på en 306 GTI -99.
Pluskablen drar du ifrån batteriet ner jämte batterikåpan och fjädertornet in bakom bromservobehållaren till insidan på bilen vid pedalstället ner till vänster under listen vid dörren fortsatt under B-stolpen plaskåpa in under bakre sidopanel ut i bagaget :)

Lågnivå drar du på höger sida ifrån stereon ut under handskfacket och under listen vid dörren och på samma sätt som pluskablen.

Minuskablen kan du jorda i antingen bältesfästet eller baksätesfästet. Jag slipade lite runt bulten och plåten för att få bra jord.

Svårfattat? :)
Peugeot 308
elias

Post by elias »

Räcker det inte om jag jordar när jag väl är framme i bagaget?
Hur får jag upp "filten" vid trösklarna, är de bara att rycka rakt upp för att dra det där?
Hur kommer jag lättast ner med lågnivåkabeln från stereon och ner vid pedalerna för att dra dem bak till löddan min? :)
----- ---- --- -- -

Apollo

Post by Apollo »

elias wrote:Räcker det inte om jag jordar när jag väl är framme i bagaget?
Hur får jag upp "filten" vid trösklarna, är de bara att rycka rakt upp för att dra det där?
Hur kommer jag lättast ner med lågnivåkabeln från stereon och ner vid pedalerna för att dra dem bak till löddan min? :)

Jo, jorda varsomhelst i bagaget bara det är bra jord :)

Du drar upp den listen som sitter runt. Den listen klämmer ihop mattan intill plåten.

Antingen letar du med fingrarna eller så drar du en ståltråd nerifrån och drar lågnivå med den.
Peugeot 308
elias

Post by elias »

Allt är klart! Om nån admin på sidan eller annan vill så kan jag lägga upp en guide för hur jag gjorde. Tog bilder under tiden med så tom en idiot so mig skulle kunna följa dem och lyckas :)
----- ---- --- -- -

HellGhost

Post by HellGhost »

http://www.peugeot-sport-club.com/mekartips/

gå in där å sen skickar klickar du på länken till höger å skickar ett mail till vore käre twemark
Medlem nr 1074