Ska säga på en gång att jag inte är hemma på motorer. =)
Jag tycker att mn 206:a varvar som f*n det är en quicksilver 1.6L 2004 års modell.
120 km/h =3500 RPM, 130 km/h = 3800 RPM (På 5:ans växel) någon mer än jag som tycker detta är lite mycket?
Och så till den dumma frågan går det att göra något åt det? (utan att byta bil eller motor, växellåda mm)
Hur stort ingrepp är det att byta derv i lådan och vad skulle det kunna kosta?
Är det något Peugeot skulle kunna gör på sin verkstad ? Vill ju inte sabba nybilsgarantin heller.
lite onödigt att byta drev tycker jag men... och det kan kosta mycket! om du gör det själv är det inte alls lika dyrt men om du inte är så bra med det där med motorer är nog att öppna lådan det sista du skall göra!
och det behöver inte bara vara att byta ett drev i lådan utan det kan vara mycket som måste göras! köp en bättre låda istället på samma gång eller strunta i det...
kör: Ford Taunus 26m -70 -> snart 2.8T iic
men hjälper syrran me puggen!
Raggar spin!
destruqtion wrote:Ska säga på en gång att jag inte är hemma på motorer. =) Jag tycker att mn 206:a varvar som f*n det är en quicksilver 1.6L 2004 års modell. 120 km/h =3500 RPM, 130 km/h = 3800 RPM (På 5:ans växel) någon mer än jag som tycker detta är lite mycket?
Och så till den dumma frågan går det att göra något åt det? (utan att byta bil eller motor, växellåda mm)
Jag har en XS en 00:a med den gamla 1,6L motorn (90hk)... ligger på 5:an i 90 och varvräknaren är på ca 3000 och i 125km/h visar den ca 3700
destruqtion wrote:Ska säga på en gång att jag inte är hemma på motorer. =) Jag tycker att mn 206:a varvar som f*n det är en quicksilver 1.6L 2004 års modell. 120 km/h =3500 RPM, 130 km/h = 3800 RPM (På 5:ans växel) någon mer än jag som tycker detta är lite mycket?
Jag har en XS en 00:a med den gamla 1,6L motorn (90hk)... ligger på 5:an i 90 och varvräknaren är på ca 3000 och i 125km/h visar den ca 3700
Mvh Anders
Ok. antar att det är något man får leva med då inte mycket att göra
det är väl det som är grejen med 206orna också tror jag, dom varvar mycket och därför känns dom pigga o lite busiga. Min varvar som en tok men dom kunde ju ha satt i en 6-växlad låda, iaf på GTi och RC modellerna.