Min bil bara krånglar: tempmätaren hoppar direkt från 90 till 110 grader när bilen blivit varm. Har försökt att lufta på alla möjliga och omöjliga sätt. Byte av lock på luftningsnippeln över termostaten verkade stoppa vattenläckage, men igår kväll hoppade en slang som går från nertill på kylaren till in i motorn till vänster om termostathuset av. På den (tunna) slangen sitter också en luftningsskruv. Hela slangen med fäste och allt hade flugit av och skvätt ner hela motorn...
Ska det fästet verkligen bara stickas in löst...? Kan det vara där det läcker in luft? Borde jag åka till verkstad??? fattig flicka....
Det där fästet som flög ur har nu gjort det igen - det blev närmsta liten verkstad, där en snäll gosse fäste slangen tillfälligt med ett buntband...! (märkesverkstadens råd var bärgning och sen vänta på delar från Danmark) Metallfästet skall vara pressat in i hålet och borde inte alls sitta löst! Varför blir det så konstigt med mina bilar...? Vet någon om det går att få fast ett metallrör med en luftningsskruv på i sitt hål igen?