ingen gnista\ström :(

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Guest

ingen gnista\ström :(

Post by Guest »

Hej..

Vet ni vadsom kan vara fel omd et inte kommer nån gnista\ström från tändspolern (helt ny).. ? :cry:
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Ja, styrningen till spolen är kass, men vad har du för bil?

Edit: Flyttade den till Teknik ist.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Guest

Post by Guest »

Richard Gustavsson wrote:Ja, styrningen till spolen är kass, men vad har du för bil?

Edit: Flyttade den till Teknik ist.

Hej.. Peugeot 405 mi16 90:tia
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

1. Öpdgivare
2. Tändplatta
Mina gissningar iaf.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Guest

Post by Guest »

Richard Gustavsson wrote:1. Öpdgivare
2. Tändplatta
Mina gissningar iaf.

ok...

kna du förklara litte vart dom sitte kanske bild?
Kid Rock

Re: ingen gnista\ström :(

Post by Kid Rock »

Anonymous wrote:Hej..

Vet ni vadsom kan vara fel omd et inte kommer nån gnista\ström från tändspolern (helt ny).. ? :cry:

Har haft samma problem med min bil och jag har en likadan, även den en 90:a. Det är litet speciellt problem, som kan vara svårt o lösa. Jag började med att byta tändmodul, det hjälpte, den starta direkt. Sen ganska så snart var det samma fel igen. Fasen tänkte jag, inte har väl denna tändmodul oxå pajjat redan. Så efter många funderingar så lossa jag styrenheten och koppla bort batteriet för ett par dygn så den nollställde sig, sen dess har den startat och gått utan problem. Jag kan bara råda till o göra det samma o se om det funkar. Nån vecka efter det var man lite orolig för att man kanske skulle bli ståendes nånstans om man åkte bort, det är ju lite lurigt. Men som sagt, den går nu finfint o startar alltid sen dess.
Kid Rock

Post by Kid Rock »

Richard Gustavsson wrote:1. Öpdgivare
2. Tändplatta
Mina gissningar iaf.

Va menar du med Öpdgivare?
Guest

Post by Guest »

Kid Rock wrote:

Har haft samma problem med min bil och jag har en likadan, även den en 90:a. Det är litet speciellt problem, som kan vara svårt o lösa. Jag började med att byta tändmodul, det hjälpte, den starta direkt. Sen ganska så snart var det samma fel igen. Fasen tänkte jag, inte har väl denna tändmodul oxå pajjat redan. Så efter många funderingar så lossa jag styrenheten och koppla bort batteriet för ett par dygn så den nollställde sig, sen dess har den startat och gått utan problem. Jag kan bara råda till o göra det samma o se om det funkar. Nån vecka efter det var man lite orolig för att man kanske skulle bli ståendes nånstans om man åkte bort, det är ju lite lurigt. Men som sagt, den går nu finfint o startar alltid sen dess.

vart sitter styrenheten och hur länge hade du borta batteriet?
Guest

Post by Guest »

Kid Rock wrote:

Guest

Post by Guest »

Anonymous wrote:

Den sitter uppe till höger under huven. I en svart box, ta bort skalet, koppla dän sladden o låt den va så... o koppla dän batteriet oxå.

2 dygn hade jag min ståendes så i a f.

Lycka till!
Post Reply