Var hitta små potenta slutsteg?
Var hitta små potenta slutsteg?
Vilka märken säljer små, potenta, och välljudande slutsteg? Gärna klass-D steg så man slipper värmeutvecklingen.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
JL Audio kan jag varmt rekomendera
. I Slash serien är de små stegen 34 cm breda, och de ger alltid specifierad kraft eller mer oberoende volttal mellan 9-16 volt. Men klass D ska du inte ha till framsystemet väl?
Håller på och uppdaterar hemsidan nu, så det finns bilder på dem om några minuter. Har även en egen sida http://caraudio.stackebil.se. Men den är inte helt klar ännu.
Håller på och uppdaterar hemsidan nu, så det finns bilder på dem om några minuter. Har även en egen sida http://caraudio.stackebil.se. Men den är inte helt klar ännu.
Junghage wrote:JL Audio kan jag varmt rekomendera. I Slash serien är de små stegen 34 cm breda, och de ger alltid specifierad kraft eller mer oberoende volttal mellan 9-16 volt. Men klass D ska du inte ha till framsystemet väl?
Snygg sida... då får man helt enkelt ta och hoppa in där på va va de? lörda eller när stog de att de skulle komma mer bilder?...
Junghage wrote: Men klass D ska du inte ha till framsystemet väl? .
Har de inga välljudande klass-D steg till framsystem? Det kanske bara är på hemmastereofronten de har kommit så långt.
Ser fram emot MÅNGA bilder.
Var köpte du dämpmaterialet du har bakom panelerna bak Mina paneler är nermonterade för tillfället så jag tänkte passa på att isolera lite.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Tackar, inte jag som gjort sidan dock. En kompis som satte ihop den. Får se om bilderna kommer upp idag, servern är lite vrång
. Men det kommer upp nya bilder på http://www.cardomain.com/id/206rc snart i alla fall.
PelleW: Auto Ekonomi i karlstad, men det finns på de flesta biltillbehörsbutiker. Men inte biltema underligt nog. Asfaltsmatta eller bitumen som det heter ibland är helt underbart
. Har på tok för mycket i bilen.
Angående klass D steg så finns det några enstaka icke bassteg men inga håller samma ljudkvalitet som AB stegen hittils. Det distar helt enkelt för mycket. Är inte så haj på dagens hemma hifi, men finns det så många klass d förstärkare i lite mera High end produkter?
Blev interjuvad av Nwt (Lokaltidningen) och den inte allt för tekniskt kunniga journalisten fattade fel och skrev att jag hade 100 kg ljudisolering i varje dörr
. Blir nog lite tungt det!
Angående klass D steg så finns det några enstaka icke bassteg men inga håller samma ljudkvalitet som AB stegen hittils. Det distar helt enkelt för mycket. Är inte så haj på dagens hemma hifi, men finns det så många klass d förstärkare i lite mera High end produkter?
Blev interjuvad av Nwt (Lokaltidningen) och den inte allt för tekniskt kunniga journalisten fattade fel och skrev att jag hade 100 kg ljudisolering i varje dörr
Jorå, på highend-fronten börjar det dyka upp riktiga godbitar!
Snyggt! Cleant.
Med vilket slags lim fäster du mockan? Är underlaget helt superslätt? Eller är det kanske ngn slags fuskmocka?
Tackar, men det är inte mocka
Kände mig lite snål och valde högtalartyg istället. Samma alcantara som det sitter i rc:en kostade 1400 kr metern, det kändes lite för mycket. Men tyget och underlaget sprejade jag med kontaktlim och lät det ligga i 20 minuter, sedan dra på och fästa, dra, fästa, dra osv tills det inte var några synliga veck. Aningen drygt. Baksidan och golvet i bagaget är klätt med ljus vinyl för att få lite avvikande utseende.
Tja! Jag har ett MDS eyebrid steg du kan få köpa av mig....Ett 2-kanals tävlingssteg. Mått: 200 x 55 x 238 (bxhxd). Kan ta mé ett till GBG om du vill kolla. Ska ha 1400:- för det. Knappt användt
Kostar 1.999:- nytt. *hihi*
It doesn´t matter if you win by an inch or an mile, winning is winning!
--------------------
Teddan l Peugeot 206 RC l Helsingborg
--------------------
Teddan l Peugeot 206 RC l Helsingborg
- Stefan Sager
Jag kan rekommendera DLS gamla klassiker som jag själv använder. Beroende på hur mycket effekt du behöver så funkar SA-30 eller SA-50. Mycket behändigt format och för storleken bra med effekt. Dessa steg blir varma men jag har inte haft några problem trots att jag monterat dom i slutna utrymmen.
Mitt SA-30 är till salu faktiskt.
Mitt SA-30 är till salu faktiskt.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Jag hade snarare tänkt mig ngt sånt här. Små och välljudande. Kharma MP150. Fast bilorienterat då förstås.
(rummet fick för övrigt "pris" som Standout Room på HiFi-mässan i Montreal)

(rummet fick för övrigt "pris" som Standout Room på HiFi-mässan i Montreal)