Tänkte köpa mig ett slutsteg...men vet inte vilket!
Vad ska man ha? 2-kanals, 4-kanals?
Framförallt ska den driva baslådan men funderar även på att låta den gå in å va med på front högtalarna, ett speciellt steg som krävs då?
Alla tips å idéer välkomna! Kan INGET på detta område!
Tänkte lägga mig på en prisnivå kring 1000 - 1500 kr, är det genomförbart?
Vilket slutsteg ska jag ha!?
Vilket slutsteg ska jag ha!?
306 306 306 306 306
4 kanals steg är "oftast" inte lika starka som 2 kanals. Men om du vill driva fronthögtalare o diskanter oxå så är det att föredra. Visst kan du driva allt med 2 kanals men då kan du ju inte ställa in volym o bas separat. O då är det lätt att bränna front elementen. Men jag röstar på 4 kanals steg. Finns många bra.
- Stefan Eriksson
Vad du ska ha för steg beror ju helt på vad för komponenter du ska driva och framför allt vad dom kräver... vad är det för bas? är det EN bas eller fler? framsystemet vad är de för system?
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Då var det gjort!!
Köpte mig ett steg idag, det fick bli ett 2 - kanals steg av märket GAS. Detta kommer driva en 10" bas. Så blir det när plånboken styr
Har änsålänge bara snickrat ihop en provisorisk låda så jag kan använda prylarna. Skall snarast påbörja lådbygget.
Hade tänkt placera lådan inne i hörnet vid baksätets rygg vinklad snett uppåt. Synpunkter på detta!?
Köpte mig ett steg idag, det fick bli ett 2 - kanals steg av märket GAS. Detta kommer driva en 10" bas. Så blir det när plånboken styr
Har änsålänge bara snickrat ihop en provisorisk låda så jag kan använda prylarna. Skall snarast påbörja lådbygget.
Hade tänkt placera lådan inne i hörnet vid baksätets rygg vinklad snett uppåt. Synpunkter på detta!?
306 306 306 306 306