Rickard (rills) knäckte en riktigt fräck ide härom dagen. Realcar säljer ovanstående kit för ca 8k med klubbrabatten. Om man gick ihop ett gäng på minst 4 stycken och köpte ett kit, kunde man gjuta av det. kruxet är att få en bra avgjutning.Trodde detta var dimmakitet först, men detta heter altså monte carlo..
Är det någon som e sugen?
Vi behöver minst två personer till..
Sundin på jobbet wrote:Realcar har knappast Dimmakitet för 8000. De har ett annat kit som inte alls är likt Dimmas.
jaså vad är detta för kitt då?
Sundin pratar om teknaliteter, kitet som Realcar säljer heter "205 T16 Monte Carlo body kit" inte "Dimma". De båda kiten skiljer en del i utseende (och passform troligen ).
Är du intresserad? Detta är inget som måste ske med en gång...
Om man jämför realcars skitdåliga bild med en 205 med original dimma- kit så är det ine så värst mycket som skiljer. man får tänka på att dimmakitet kostar dubbelt så mycket...
kollade lite på realcar-kitet på photoshop och micklade lite med kontrasten. vad jag kan se ska breddningen både fram och bak vara nästintill identiska i mått. förutom luftintaget på bakskärmen som ser lite annorlunda ut, men som också verkar ha samma mått. det var svårt och se breddningen på framskärmen, men den ser också ut att vara lika bred och ha samma slut vid dörren.
Det största som skiljer är sidokjolarna och fram och bakspoiler. Detta är inget som jag bryr mig om iallafall...
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
jag ringde realcar nu och man får till kompletta framskärmar, man byter ut hela framskärmen. allt utom vingen ingår kjolar, breddare, kofångare fram och bak, spoiler fram/bak...
Kent wrote:Vem skulle isåfall gjuta av och göra "kopior"? För det är ju en hel del jobb och kunskap som krävs för att få det bra.
Och framskärmsbreddningen? Är det bara en breddning som man klistrar på eller är det en hel framskärmsersättare?
ja har faktiskt tänk fråga dig... du har ju sysslat en del med avgjutningar...
ja ska ringa realcar och höra efter vad som gäller för kitet..
Nja vet faktiskt inte. Arbetsmägden skulle vida överstiga det jag hinner med just för tillfället. Och till vintern så har jag rätt mycket där också. Har faktiskt någongång i framtiden tänkt snida fram ett eget kitt för hand och gjuta i något ädlare material. Man har tyvärr lite garagebrist för tillfället att hålla på med sådana saker.
Men åter till saken, arbetet att få till bra formar och sedan fina avgjutningar är det mycket arbete på. Många många timmar.
Men det finns väl fler som sysslar med glasfibergjutningar?
Lite frågetecken.... Vad tjänar den som gjuter av det hela och vem står för material osv?
Det kan vara riktigt intressant om nån med erfarenhet sköter avgjutningen och framställandet av delarna. jag håller på lite med glasfiber och vet att det krävs grymt mycket tid att få fram en bra gjutform. och sedan ska man få bra resultat på av gjutningarna också. jag har gjutit en buggykaross förut och håller på filar på ett eget kitt till min 205:a nu. men det tar för lååååångt tid........
Kent wrote:Vem skulle isåfall gjuta av och göra "kopior"? För det är ju en hel del jobb och kunskap som krävs för att få det bra.
Och framskärmsbreddningen? Är det bara en breddning som man klistrar på eller är det en hel framskärmsersättare?
ja har faktiskt tänk fråga dig... du har ju sysslat en del med avgjutningar...
ja ska ringa realcar och höra efter vad som gäller för kitet..
Nja vet faktiskt inte. Arbetsmägden skulle vida överstiga det jag hinner med just för tillfället. Och till vintern så har jag rätt mycket där också. Har faktiskt någongång i framtiden tänkt snida fram ett eget kitt för hand och gjuta i något ädlare material. Man har tyvärr lite garagebrist för tillfället att hålla på med sådana saker.
Men åter till saken, arbetet att få till bra formar och sedan fina avgjutningar är det mycket arbete på. Många många timmar. Men det finns väl fler som sysslar med glasfibergjutningar?
Lite frågetecken.... Vad tjänar den som gjuter av det hela och vem står för material osv?
vad han skulle tjäna vet ja inte, det får han väl själv komma med förslag på..självklart skulle varje person betala det material som behövs till sitt eget kit. eller så kunde man se hur mycket material som behövs till det första kitet och sen slå ut totalsumman på alla kit på antalet personer som är med. vad vet jag. det får man ju komma överens om allihop..
detta är fortfarande bara en koll på vilka som skulle va intresserade och eventuella frågor och åsikter som skulle dyka upp...