Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
TACK!!!! Det är alltid lika roligt att läsa dessa trådar där någon gjort nåt med bilen och andra tvivlar och kräver bevis!!!
När bevis sedan lämnas kommer nästa tvivel farande....!!
Ge upp och låt folk tro/veta/låtsas/hoppas att ett chip gör 63hk att luftfilter ger 15hk och att kromat slutrör petar in 11hk xtra...who gives anyway!??!
Om någon däremot frågar vad detta ger kan man vänligt tala om för vedebörande den mest troliga effekt det ger. Dock skiljer det iaf. från bil till bil...
Tack igen för den trevliga läsningen, den skänker glädje.
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!! Grumpy Old Fart!!
Stenis wrote:TACK!!!! Det är alltid lika roligt att läsa dessa trådar där någon gjort nåt med bilen och andra tvivlar och kräver bevis!!!
Ge upp och låt folk tro/veta/låtsas/hoppas att ett chip gör 63hk att luftfilter ger 15hk och att kromat slutrör petar in 11hk xtra...who gives anyway!??!
Om någon däremot frågar vad detta ger kan man vänligt tala om för vedebörande den mest troliga effekt det ger. Dock skiljer det iaf. från bil till bil...
Stenis wrote:TACK!!!! Det är alltid lika roligt att läsa dessa trådar där någon gjort nåt med bilen och andra tvivlar och kräver bevis!!!
Jag har ett kromat slutrör, fast det är 2 rör i ett så att säga, får jag 22 hk extra då? Sen ska jag ju troligen chippa i sommar, = + 63 hk ? f*n bilen kommer ju gå som ett skott sen
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
Till alla som känner sig träffade: Tänker inte ens lukta på styrboxen i min bil. Rör mig inte i ryggen vad som sitter i den. . .även om jag visste det skulle jag inte tala om det för ALLMÄNHETEN (däremot vänner osv) som vissa tycker. Det är min ensak att tala om det för vem jag tycker.
Bromsbänken jag kört i är betrodd och testad av många.
Men visst kan den fela ngt, men inga 10 hästar upp eller ner. Och om en XU9J4 med chip, filter, avgas och andra kammar ger 172 hk, är det rimligt att min skulle ge 165.
Speciellt om det nu är ett sånt chip som ska ge en bit över 10hk. Eller hur mkt tror vissa att andra kammar ger egentilgen, 20hk eller..
Så kom ihåg...bänka aldrig bilen...Om du nu gör det...TALA aldrig om det för NGN. . .
Anledningen till att just jag undrar är att jag har i princip samma skit. Men jag märker ingen skillnad på trimchip eller original...därför vore du ju kul att veta mera.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Fredrik Pettersson wrote:Till alla som känner sig träffade: Tänker inte ens lukta på styrboxen i min bil. Rör mig inte i ryggen vad som sitter i den. . .även om jag visste det skulle jag inte tala om det för ALLMÄNHETEN (däremot vänner osv) som vissa tycker. Det är min ensak att tala om det för vem jag tycker. Bromsbänken jag kört i är betrodd och testad av många. Men visst kan den fela ngt, men inga 10 hästar upp eller ner. Och om en XU9J4 med chip, filter, avgas och andra kammar ger 172 hk, är det rimligt att min skulle ge 165. Speciellt om det nu är ett sånt chip som ska ge en bit över 10hk. Eller hur mkt tror vissa att andra kammar ger egentilgen, 20hk eller..
Så kom ihåg...bänka aldrig bilen...Om du nu gör det...TALA aldrig om det för NGN. . .
Bänken kan säkert visa bra värden...Men hur mycket av effektökningen sitter i chippet? Bromsade inte D. Igelhammar sin ochippade Mi16 till 150++ nånting, var det inte nån som bromsat en std. 309 GTi16 till 160?(om det kanske var en import?)
Alltså jag tror säkert att din är pigg, men att den är det ser inte jag som bevis på att chippet är orsaken, vad det sen är för chip ger jag blanka f*n i...
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
jag har aldrig bänkat heller.
eligt min mening så är det säker rimligt med dessa resultat. grejen är den att alla är avundsjuka och ska ha bäst grejer och trycker ner andra på denna sida.(lite av en skämtmentalitet kanske men jag vet inte, lite överstyr går det ibland.)
nu när du har dessa papper, spar dom i bilpärmen och var glad åt det du. jag skulle i alla fall skita i vad andra viktigpettrar har för ursäkter.
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]
Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort. http://www.mickesbilder.webb.se
Kan säga som så ivf... 166 hk eller inte, men han kör förbi mig som skinnet med sin. jag åker 205mi16 med luftfilter och avgas. Den bilen går jävligt bra.
Jävla nötter i denna klubb... äntligen nån som visar PAPPER på en bänkning och så kommer alla jävla snackare, den ena med dstörre trut än den andra och gormar om att bänken var okalibrerad osv....
Den svenska avundsjukan säger jag bara...
Lofas om du har kvar din 205mi16, kom gärna upp till nyköping så bjuder Fredrik dig säkert mer än gärna på ett rejs eller två så ska du få se att bilen går bra mycket bättre än en org 205mi16... papper på det eller inte...
nötter...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Nicklas wrote:Kan säga som så ivf... 166 hk eller inte, men han kör förbi mig som skinnet med sin. jag åker 205mi16 med luftfilter och avgas. Den bilen går jävligt bra.
Jävla nötter i denna klubb... äntligen nån som visar PAPPER på en bänkning och så kommer alla jävla snackare, den ena med dstörre trut än den andra och gormar om att bänken var okalibrerad osv....
Den svenska avundsjukan säger jag bara...
Lofas om du har kvar din 205mi16, kom gärna upp till nyköping så bjuder Fredrik dig säkert mer än gärna på ett rejs eller två så ska du få se att bilen går bra mycket bättre än en org 205mi16... papper på det eller inte...
nötter...
hmmm jojo men fortfarande förstår inte varför det skall vara så arrogant från andra hållet? varför inte vara ödmjuk och svara på frågorna människor har istället för att bara gorma? trodde denna klubb var till för att hjälpa varandra och hålla enad front mot turbo volvo killarna....
Han vet ju inte vilket chip han har i... är det så svårt att fatta... fick papper på bilen och det räckte ju inte...
Bilen köptes av en kille som åker cittra som garanterat är medlem i cittoträngklubben... glid in där o gör en fråga om vem som sålde bilen och fråga han va de va för chip...
Skulle knappast göra nån skillnad om han visade vad han hade för chip ivf... ingen skulle tro på det ändå... Det är ju för bra för att vara sant så det går ju inte...
"Är det inte min egna bil som är snabbast i världen så får ingen annans vara det heller så det så" - mentalitet...
inget ont om dig closet... du är skoj...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Nicklas wrote:Kan säga som så ivf... 166 hk eller inte, men han kör förbi mig som skinnet med sin. jag åker 205mi16 med luftfilter och avgas. Den bilen går jävligt bra.
Inget tvivel om att bilen går bättre än din men några 166 hk är det inte.
Handlar inte om avundsjuka utan om verklighetsuppfattning...