Nu har motorn börjat jävlas med mig igen. Det gäller en xu9jaz.
Jag ska besikta bilen på torsdag morgon och har kört lite vänder bara för att kolla så att den går som den ska(den har varit avställd i några år). Den har gått bra men idag när jag skulle igång med den vägrade den.
Har kollat gnistan och den finns inte. så jag har gjort följande
* Mätt upp hallgivaren så att den funkar
* byt ut tändmodulen
* byt tändspole
* mät upp så att jag har matning till spolen och tändmodulen
Jag har även mätt upp signalen från databoxen och där får jag inget. Hur funkar det ger databoxen en jordsignal till tändmodulen eller ger den en "etta" till den när den skickar en tändsignal? Misstänker starkt att databoxen har sagt upp sig men vill ha lite mer att gå på innan.
Vad tror ni?
Har lite panik nu när jag ska besikta den på torsdag. Jag ska endast ha den här skitmotorn som besiktningsmotorn så jag vill inte lägga några större pengar på den.
akutläge (motorn död)
akutläge (motorn död)
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Hittade en gult relä innanför databoxen är det reläet du menar eller vad är det till för? Ska mäta upp styrspänningen imorgon
Tack för hjälpen Claes nu är den igång igen
Så långt tänkte inte jag så att soppapumpsreläet matar databoxen. Såg det sen när jag studerade elschemat lite mer noga. Men man lär sig nåt nytt varje dag. Det var bara lite oxid på det reläet så det var bra att det var så enkelt fel
Så långt tänkte inte jag så att soppapumpsreläet matar databoxen. Såg det sen när jag studerade elschemat lite mer noga. Men man lär sig nåt nytt varje dag. Det var bara lite oxid på det reläet så det var bra att det var så enkelt fel