Jag har just bytt kopling. ny lamell tryckplatta samt urtrampningslager, men nu slirar kopplingen som f-n. Och detta trots att jag har så mycket spel att man måste trampa pedalen i botten för att koppla ur helt. Den gamla koplingen slirade inte men urtampningslagret hade skurit, därav bytet.
Jag har kört i två veckor, ca 150 mil, men det är marginelt bättre. Kopplingen nyper fast lite bättre när man kör så att den blir varm (låter den slira lite gran under hård belastning). Så fort den svalnat igen så slirar den lika mycket.
Har du inte den kopplingsmekanismen med en liten justerbar stång fram på lådan? Kolla att den inte sitter för hårt.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jo justeringen för koplingen sitter längst fram och den är justerad så att det fins lite spel, släpper jag så att det blir mer spel så koplar den inte ur helt fast pedalen är i botten.
Jag tror på att det är nån form av olja, fett eller nåt kopplingen.Drygt. När jag bytte koppling så glömde jag skruva åt svänghulet, ungefär samma "jobbighetsfaktor" på det felet du har, om det inte slutar slira snart dvs.