Tonade rutor på 306?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Preben wrote:
Luuk wrote:
Preben wrote:Hmm, satans Bilprovning! :evil:

Det blir ju inte riktigt snyggt med bara toning på rutorna där bak. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :?

Ja finns det något som har varit till mer problem för en bilbyggare är just bilprovningen!? en sak är det med alla rostiga skruvar och sånt pill men när man sen är klar med bilen så går den inte igenom hur fin den än är... men som sagt enligt regelboken som jag skrev om tidigare så ska du få tona med 25% i fram, ljusflödet genom rutan måste mins vara 75%

Får väl ta och tona så mycket man får då! :P 25% borde väl märkas lite i alla fall?
Hur hittar man just 25% toning? Det står väl inte på förpackningen? :roll:

Problemet är det att eftersom SBP inte har något bra sätt att mäta ljusinsläppet, så har dom flesta som försökt besikta med toning fått den ryckt ändå..

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Preben

Post by Preben »

Åh.. bra att ha regler som dom inte kan kontrollera! Blir så sur...
Aja, jag får grubbla lite på detta. Vill tona rutorna ju! :x
Luuk

Post by Luuk »

BANZAI3030 wrote:
Preben wrote:
Luuk wrote:
Preben wrote:Hmm, satans Bilprovning! :evil:

Det blir ju inte riktigt snyggt med bara toning på rutorna där bak. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :?

Ja finns det något som har varit till mer problem för en bilbyggare är just bilprovningen!? en sak är det med alla rostiga skruvar och sånt pill men när man sen är klar med bilen så går den inte igenom hur fin den än är... men som sagt enligt regelboken som jag skrev om tidigare så ska du få tona med 25% i fram, ljusflödet genom rutan måste mins vara 75%

Får väl ta och tona så mycket man får då! :P 25% borde väl märkas lite i alla fall?
Hur hittar man just 25% toning? Det står väl inte på förpackningen? :roll:

Problemet är det att eftersom SBP inte har något bra sätt att mäta ljusinsläppet, så har dom flesta som försökt besikta med toning fått den ryckt ändå..

Ja de där är störande de där.... :cry: men de lär väl bli en lite mysigare över gång från bakrutorna i alla fall om det lyckas... vet inte hur man vet att det är 25%... köra på känsla :P hehe lycka till!
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Ankan
Senior

Post by Ankan »

Sen måste man tänka lite på att rutorna i sig redan är tonade..glaset är antingen grön ellet brunt...vilket kan göra det lite jobbigt att räkna fram % på hur mycket som är kvar.
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
Post Reply