Poler Tips
Poler Tips
Hej.
Jag ska polera bilen nu i helgen.
Stämmer det att om inte lacken är i dåligt skick så räcker det att man använder nått typ av hårdvax och polerar med?
Innan på andra bilar har jag alltid använt polish och sen vax.
Det vore guld ifall det räckte att polera bilen en gång bara.
Mvh
Stämmer det att om inte lacken är i dåligt skick så räcker det att man använder nått typ av hårdvax och polerar med?
Mvh
206 Rc Såld 
Kör nu: Ford Fiesta ST -06
406chris wrote:nja kankse inte räcker med ett hårdvax att polera med men däremot finns olika polishmedel som också innehåller vax bla Smartabs "Polish med hårdvax"som är perfekt för fräscha lacker.
Okej.
Men har hört att det inte är lika lång hållbarhetstid på dessa 2 i 1 produkter.
Kanske nästan bättre att köpa Polish och Vax separat ändå för att få bästa resultat.
206 Rc Såld 
-
Dinomobilen
Allt beror ju på hur repig/oxiderad lacken är innan man sätter igång!
Men är bilen fin så räcker det ofta med att använda t.ex. Smartabs vaxpolish som faktiskt är en mycket bra produkt.
Hållbarheten är ju cirka 3-6 månader på vaxningen om du använder milda rengöringsmedel vid tvätt, använder du avfettning så försvinner vaxet efter redan 1-2 tvättar!
Lycka till!
Men är bilen fin så räcker det ofta med att använda t.ex. Smartabs vaxpolish som faktiskt är en mycket bra produkt.
Hållbarheten är ju cirka 3-6 månader på vaxningen om du använder milda rengöringsmedel vid tvätt, använder du avfettning så försvinner vaxet efter redan 1-2 tvättar!
Lycka till!
Franska bilar är som kvinnor, vackra att se på men omöjliga att förstå!
Kör: Svart 406:a!
Fredrik^ wrote:406chris wrote:nja kankse inte räcker med ett hårdvax att polera med men däremot finns olika polishmedel som också innehåller vax bla Smartabs "Polish med hårdvax"som är perfekt för fräscha lacker.
Okej.
Kanske nästan bättre att köpa Polish och Vax separat ändå för att få bästa resultat.
ja det bästa är ju att vaxa separat då får du bästa skyddet och varför så bråttom?
406chris wrote:Fredrik^ wrote:406chris wrote:nja kankse inte räcker med ett hårdvax att polera med men däremot finns olika polishmedel som också innehåller vax bla Smartabs "Polish med hårdvax"som är perfekt för fräscha lacker.
Okej.
ja det bästa är ju att vaxa separat då får du bästa skyddet och varför så bråttom?
För detta är den enda helgen på länge som jag är ledig.. då vill jag inte polera bilen en hel dag
206 Rc Såld 
-
Dinomobilen
Smartab har ju ett "skandinaviskt hårdvax" som tydligen skall hålla bra i vårt klimat som skall läggas på efter att man använt vaxpolish! annars är Sonax flytande hårdvax jäkligt hållbart!
Och jag frågar mig oxå "varför så bråttom" ju längre tid desto bättre resultat!
Och jag frågar mig oxå "varför så bråttom" ju längre tid desto bättre resultat!
Franska bilar är som kvinnor, vackra att se på men omöjliga att förstå!
Re: Poler Tips
Fredrik^ wrote:Hej.
Mvh
Denna sida hittade jag om bilvård.
http://www.cms-internet.com/carcare/index.asp
// Håkan