dörrlister på 406:or

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
tallroth

dörrlister på 406:or

Post by tallroth »

Hej,

Mitt första inlägg i Peugeot Sport Clubs forum... har nyss köpt en peugeot 406 -97:a, tyvärr har dörrlisterna (de mitt på dörren) spruckit i ett fäste på höger fram och bakdörr, så att de spretar ut från dörren :( Hur tar man bort listerna? finns det ngt knep eller måste man ta och riva dörrsidorna från insidan för att se hur de sitter monterade?

Någon som kan hjälpa?

Mvh, Jonas
Peugeot 406 SV 2.0 - 1997
eriksson_6

Post by eriksson_6 »

på min coupe så satt dom bara med klips..det var bara att dra lås dom. Men var försiktig....dom går sönder väldigt lätt! Lackaren hade sönder min. Vet inte om det är samma på din men det förmodar jag att det är.

/Tobbe
Äger ingen Pugg längre...
tallroth

Post by tallroth »

tack för svaret, du hade helt rätt! sitter med clips... försökte vara riktigt försiktig, men clipsen satt som tusan i dörren, men i listen sprack plasten... får väl åka å se om dom säljer lösa clips, annars får man väl köpa en helt ny list :(

Tack ändå, nu vet jag juh hur dom sitter! ;)
Peugeot 406 SV 2.0 - 1997
eriksson_6

Post by eriksson_6 »

tallroth wrote:tack för svaret, du hade helt rätt! sitter med clips... försökte vara riktigt försiktig, men clipsen satt som tusan i dörren, men i listen sprack plasten... får väl åka å se om dom säljer lösa clips, annars får man väl köpa en helt ny list :(

Tack ändå, nu vet jag juh hur dom sitter! ;)

Så lite så. Var kul att kunna hjälpa till. Bara komma tillbaks om det är något annat du undrar. :)

/Tobbe
Äger ingen Pugg längre...
Post Reply