En liten fråga till er som vet mer.
Vad är det som skiljer, om man ser till AC/ACC-hårdvara i bilen, mellan en 206:a med AC och en med ACC?
Min tanke är att det handlar om en styrenhet samt sensorer som skiljer. Är det mer än så?
Mvh GG
Panzer wrote:gsandlund wrote:AAC, svårt att förstå vad folk menar i annonser, jag tror inte dom vet själv. Men ECC är väl ett annat ord för ACC...
ECC = Volvos namn för ACC
volvo suger wrote:Panzer wrote:gsandlund wrote:AAC, svårt att förstå vad folk menar i annonser, jag tror inte dom vet själv. Men ECC är väl ett annat ord för ACC...
ECC = Volvos namn för ACC
Volvo e udda som vanligt
Precis, de tror att de kan reglera hela Europas klimat med sin European Climate Control.
Calle b wrote:Bilar med bara AC har väl typ en av/på knapp för kyla. Sen finns det ju med temperaturvakt bara, och med fläktkontroll, eller med både tempvakt och fläkt och placering.... pust.
Vad gäller exempelbilen i frågan (206) är väl ac bara en knapp, medan acc/aac whatever är med digitalpanel och massa bling!
SV24 wrote:AC -- manuell kyla, vet ej hur kallt det blir.
ECC -- halvautomatisk, gradreglage med temperaturangivelse
ACC -- Helautomatisk, digital ordnar rätta temperaturen helt automatiskt.
ungefär det som skiljer dom åt.
xzeus wrote:Det är i det närmaste omöjligt att byta mellan ac och acc, det mesta är olika, BSI box, reglagepanel, tempgivare, värmepaket, kabelhärva.
Så det är nog bara att byta bil om du måste ha acc.
mvh Tomas