Litet luftintag på huv

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
JohanX
Guldmedlem
Guldmedlem

Litet luftintag på huv

Post by JohanX »

Tänkte sätta ett litet luftintag på min huv, men jag hittar bara små fejkade luftintag som fästes med dbl-häftande tejp eller stora Subaru och Mitsu Evo scoop. Jag tänkte nåt litet galler eller gälar på huven som verkligen släpper in luft, nån som har nått tips?
laddarn

Post by laddarn »

.. inte något tips på något specifikt galler/scoop, men har du t ex kollat på www.dalhems.com - de hade en HEL del där senaste gången jag kollade...
- nu med Turbo
HellGhost

Post by HellGhost »

Alltså om du köper vanliga scoops så är det väl bara göra hål i huven. Och sen göra en massa jobb för att få de snyggt.

Sånna finns väl överallt. Du kan ju sätta dit dom utan att göra hål i huven också dvs. fake.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074

Post by Kristian »

HellGhost wrote:Du kan ju sätta dit dom utan att göra hål i huven också dvs. fake.

Det är just precis det han INTE vill ha säger han ju :roll:
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
HellGhost

Post by HellGhost »

Jo men det jag menar är att han kan ju använda såna scoop.
Typ finns ju överallt sånna som han sätter över hålen som han gör i huven. Är ju inte direkt så att han köper ett bra scoop så får han automatiskt en hål i huven. Han lär ju fram å kapa i huven.

Finns ju scoop på realcar och massor med mer ställen..
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by JohanX »

plirum wrote:.. inte något tips på något specifikt galler/scoop, men har du t ex kollat på www.dalhems.com - de hade en HEL del där senaste gången jag kollade...

Perfekt, tackar! :D
JohanX
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by JohanX »

HellGhost wrote:Jo men det jag menar är att han kan ju använda såna scoop.
Typ finns ju överallt sånna som han sätter över hålen som han gör i huven. Är ju inte direkt så att han köper ett bra scoop så får han automatiskt en hål i huven. Han lär ju fram å kapa i huven.

Finns ju scoop på realcar och massor med mer ställen..

Alltså, jag har tänkt kapa i huven för att få in luft, men fake scoopen brukar inte vara öppna, då måste man kapa i dem också och det blir nog inge snyggt. Jag letade på realcar och andra ställen efter "riktiga" scoop men hittade inga därav tråden. Hur som helst finns det ju riktiga scoop på dalhems, men tack för tipset IAF.
Pontus81

Post by Pontus81 »

Ta "scoop" från kadett GSi eller Astra GSi..Passar in bra på de flesta bilar tycker jag.
Peugeot 307 Sport 2,0 SW
Post Reply