Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Ja. Hade ju då tänkt montera ett Öppet luftfilter på min RC. Men så träffa jag e polare igår vars kompis hade haft en RC å han sa att hans bil blev betydligt sämre. Stämmer detta eller?
E det inte så att ett Öppet ska öka hästarna med typ 1-2 % eller det e bara som man tror???
Ni som har RC å har monterat Öppet? Har ni märkt nått?!
Tacksam för alla svar.
It doesn´t matter if you win by an inch or an mile, winning is winning!
--------------------
Du måste skärma av mellan luftfiltret och motorn annars drar den in varmluften=minskar i HK då annars är det ju bättre kall luft = mera HK
Teddan! wrote:Ja. Hade ju då tänkt montera ett Öppet luftfilter på min RC. Men så träffa jag e polare igår vars kompis hade haft en RC å han sa att hans bil blev betydligt sämre. Stämmer detta eller?
E det inte så att ett Öppet ska öka hästarna med typ 1-2 % eller det e bara som man tror???
Ni som har RC å har monterat Öppet? Har ni märkt nått?!
Teddan! wrote:Jo jag har läst det men det kanske bara e på hans RC. Det vet man ju inte.
vad tänker du med????? tror du verkligen att det är någon skillnad på din RC från andra???.
Lägg ner det där språket.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jag monterade öppetfilter på min RC och det satt där orig luftburk satt. Blev inte bra. Ljudet blev konstigt samt märkbar effekt förlust. Inget att rekomendera.
Skall RC låta bättre är det rostfritt sportsystem som gäller.
Du bestämmer men jag personligen har inga bra erfarenheter av öppetfilter på RC.