Död orginal CD i 206...

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Red206

Död orginal CD i 206...

Post by Red206 »

Häromdagen dog min cdspelare, det går varken att få ut skivan eller att spela den. Finns det nåt djungelknep att ta till? :(
Priyantha

Post by Priyantha »

Har oxå haft problem med orginal CD'n i min 206. Men den brukar ge sig efter ett tag. Verkar inte vara nån större kvalite på den.
Har tyvär inget djungelknep :P Hoppas det löser sig.
Ulke

Post by Ulke »

Bör finnas en resetknapp på den, prova annars att koppla ur säkringen till cd:n och sätt tillbaka efter en stund.....brukar hjälpa
Hobbybil: Peugeot 205 GTI (MI16) 1988
Entusiastbil: VW Corrado G60 2.1 1990
Daglig Bil: BMW 540iA
Salubilar. SEAT Ibiza -03 Blå solid (RS blå)
Red206

Post by Red206 »

Säkringstricket fungerade inte.... :(

Hur skruvar man loss cd:n, gissar att det är dom 4 hålen på fronten men vad för verktyg ska man använda?
Bergström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Bergström »

Du ska stoppa in ett par smala pinnar i hålen, typ smal skruvmejsel.
Mini Cooper S
Mini 40
205 GTi
BMW 535d

/Magnus Bergström #6
Red206

Post by Red206 »

IDag hände nåt egendonligt som både gjorde mig glad och efteråt lite tveksam till Peugeots kvalitet...

CD:n var lika död som vanligt men radion fungarar bra. Jag skulle åka och tanka och åkte hemifrån och när jag kommit 100 meter så märker jag att alla instrumenten är döda, allting lyser och så men tankmätare, oljetemp, hastighet och varvtal är döda.

Det har hänt mig en gång förut men löste sig bara genom att stänga av bilen, låsa och sen låsa upp och starta den igen. Nu till det märkliga,
jag vet inte varför men jag provar iaf att trycka ut cd skivan som sitter i och inte har viljat komma ut förut men ut kom den! Tryckte i den igen och nu fungerar CD:n hur bra som helst! Tankade sedan bilen och hade den låst under tiden och efteråt så fungerar både instrumenten och CD-spelaren....

Märkligt men samtidigt blir man juh lite fundersam på vad som fasen var fel egentligen....
jåbärt

Post by jåbärt »

Låter som nån form av glitch/bugg i elsystemet.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.

PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
Rizzt

Post by Rizzt »

Låter alvaligt det där. Prata med en peugeot verkstad. Kanske nån kabel som ligger o glapar eller nått. Skiten kan ju börja brinna.
Post Reply