Anonymous wrote:Tack så hemskt mycket för den beskrivningen. Har några frågor till om du har tid.
1.Undrar bara när det gäller diskanthögtalarna så är dem ju små som bollar. Får dem plats innanför kåpan där diskanten sitter idag?
2.Vad gjorde du med dina högtalare i baksätet? Lät du dem sitta kvar eller?
3. Strömkabeln från slutsteget. Hur drog du den till batteriet?
Tack än en gång!
Wobert wrote:nja blir nog jäkligt svårt o få dit diskanterna.. dom som sitter där original är extremt små.. kolla mitt bildgalleri så ser du hur jag har gjort.. lite överkurs kanske men det blev bra =)
högtalarna där bak är utbytta till DLS men dom behöver man inte byta.. gör ingen större skillnad.
strömkabeln drar du från + på batteriet o sen sitter det en stor rund svart plastgrej i torpedväggen.. på den grejen sitter det en liten rund svartplupp som man får göra hål i.. inte lätt man får använda mycket våld.. sen skär man ut så det blir ett fint hål sen drar du kabeln längs med vänstersidan av bilen under mattan ända till steget.. kom ihåg att täta hålet i torpedväggen med silikon sen.. annars kommer det in vatten.
slutsteget sätter du enklast fast på baslådan.. men jag ska höja golvet o lägga steget under en glasskiva.. =)
Jag hittade dessa grejer i en annan tråd men jag fick inte skriva i den av nån anledning så jag fick starta en ny.
Alltså min far har en 206 GTI 04. och i den så sitter det inte "vanliga" diskant plast bitar som jag såg det. utan det sitter en bit med riktiga galler i och verkar som om det sitter diskanter där också. Betyder detta att det finns mer plats för diskanter i dem "nyare" GTIerna? så att dem fixade det?
Ok, idag vart första etappen i montaget av farsans nya Infinity Kappa 6.5" system. Vi monterade dit Diskanterna och provlyssnade lite.. fy f*n vilken skillnad till original diskanterna
sen iaf, så började jag fundera lite.. Diskanter, basar i dörrar. Då måste det finnas delningsfilter någonstans. Vart ligger dessa? någon som har rotat i detta och vet vart dem finns? Har ju nya filter till Infinity högtalarna, vore ju kul o få dit dem. Men är det så att dem ligger längst inuti instrumentpanelen så vetifan om det e så kul o rota i det.
Och till basen/miden sitter säkert inget alls, eller möjligtvis en spole monterad på samma sätt som diskantens.
Har i och för sig inte kollat, men har god erfarenhet från andra bilmodeller, så det skall nog inte vara några problem.......
Du kan ju med fördel dra nya kablar till det nya framsystemet och låta originalen hänga kvar tills en ev. försäljning, köp bara ettt nytt universal ISO-högtalarstycke och led dit kablarna från dina nya, om du inte skall driva dem med steg...
det var ju irriterande.. det är alltså delat på två ställen... så om jag ska dela signalerna med dem nya filtrena, måste jag dra nya kablar för att kunna driva med original kablarna?
För vi har ju redan kapat kontakterna för diskanterna, basarnas är ju iofs kvar men tanken är ju att kapa där också.
Orginal kablarna är bryggade nere vid basen eller ja om man kan säga så sen går dom upp till diskanten o där sitter en konding direkt på diskanten. Som funkar som filter typ. Så det är bara att ta signalen nere vid det stora om man nu vill det...
Är inte så haj på detta men jag tror det är rätt =)
Det ända jag tabba mig på var + & - men det är fixat nu.. dessa satans olika färger brun o svart är till diskanten sen är grön o rosa signalen får cd:n...