Söker en vänlig själ i sthlmstrakten som äger en mi16!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
mecha

Söker en vänlig själ i sthlmstrakten som äger en mi16!

Post by mecha »

Hejsan hej!..

jo nu e de såhär va.. jag har en mi16 från 90 som lekte kabelbrand med sig själv här för ett tag sen. allt började med att som säkert vissa läst att den tvärdog en dag här för inte så längesen.. visade sig vara så att soppapumpen av okänd anledning inte fick ström nå mer.

iallafall för att göra en lång historia lite kortare så tror jag å min personliga meck :) att databoxen är boven i dramat. å nu till sak, kan det va så att det finns nån som skulle kunna va så gullig och givetvis då bor i sthlmsregionen, kunna komma förbi å låta mig prova med dennes databox å se om det e den som gett upp?.. min bil står nu i ett garage vid s:t eriksplan i centrala sthlm å vill inte starta alls trotts att vi fixat ny isolering till kabelhärvan osv.

hoppas!!! =)

mvh Kenneth

ps. kaffe läsk, trevligt sällskap å massa balla bilprojekt finns att skåda i garaget :)
Mi16
spoon_do

Post by spoon_do »

någon stadsbo här i klubben måste ju hjälpa denna person, hade gjort det om jag bott i stockholm... visa nu vilket bra gäng vi e
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... do&start=0

Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Rills

rills

Post by Rills »

Har du kollat matar relät till soppa pumpen? i den svarta plastlådan på kabelhärvan? elelr nån säkring där :D
"Man gasar tills det rasar"

Bruksbil: 406 1.8 16v
glidar bil: Matra Bagheera
Busåk: Honda Cbx750F
Namn: Ricard Engman
Göran

Post by Göran »

Har box i sthlm som du kan få testa med men om den pajar köper du en ny till mig efter som man inte vet vad du har haft för fel Ok? Självklart så får du se att den är hel innan du prövar Mvh /Göran
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

har en i uppsala men vågar inte köra in till centrala sthlm pga körförbud på bilen så du får komma o hämta o sen komma tillbaka med den... o samma villkor som Göran.. you break it you buy it... fast du får fixa ny istället...
Medlem #728.
http://www.klew.se" onclick="window.open(this.href);return false;
205 Mi16 Areli
http://www.garaget.org/?car=216668" onclick="window.open(this.href);return false;
cubix T.S.R

Post by cubix T.S.R »

samm här! har jag med! men har samma vilkor som! klew :D
östhamar
205 gti
Sliced

Post by Sliced »

Jag har en box liggande.. iofs en cittraBX16V men det är samma.. Kan vi lösa det på nåt sätt? Jag kan ta in den nån dag och passera på lunchen.
mecha

Post by mecha »

hola!! vikka killar!! :).. är det nån som läser här nu snarast som skulle ha möjlighet å lämna ifrån sig en box ikväll?? kompisen ska nämligen ner i garaget senare..

Ring gärna idag/ikväll på 0732 - 44 09 90

tack på förhand!!

Kenneth
Mi16
mecha

Post by mecha »

hoppas hoppas hoppas!!! :lol:

mvh
Mi16
Göran

Post by Göran »

Kan tidigast på Lördag eftm /Göran
mecha

Post by mecha »

halloj.. tänkte bara säga att mitt problem kvarstår :(.. ehhm alltså har inte fått tag i nån box.. grejen e att jag skulle behöva ta en titt ner i nån annans motorhuv också för att se efter så alla kontakter sitter där dom ska i min.

Det börjar krisa sig lite me platsen i garaget (inte min plats) å så.. måste få igång bilen.. kan inte ni som erbjudit er (som har en mi16) skicka iväg ett pm till mig eller lägga till mig på msn ([email protected]) så kanske vi kan komma överens på någe sätt..

kanske är så att du har något fel på din bil som man kan kompensera att laga? ALLA verktyg iklusive svets med mera med mera finns i garaget i fråga!

hör av er snälla!

0732 - 44 09 90

mvh Kenneth
Mi16
Post Reply