Tjo.
Precis inst lite grejer i bilen men har nu ett litet dilemma som jag inte vet riktigt vad jag skall göra åt.
Problemet är med mina 2 kicker 10" ,jag har dom vända in mot coupén & har sliti bort ALLT onödigt som skulle kunna dämpa, så som jag har det nu så får jag en rätt brummlig bas (har provat med elementen åt motsatt hål oxo & det lät ännu brummligare) ,Öppnar jag bagaget & spelar så får jag MKT mer distinkt & snärtig "punch" i basen än när jag spelar med luckan stängd! & det hjälper inte att ha skidluckan öppen i heller, VAD kan jag göra ?? skall bygga lite i bagaget snart med & skulle vilja ha rätt på detta innan så man kan ta med det i planeringen, Föresten "dämpninen" i bilen (en pegge 405) är standard med skummgummi på golvet & matta på sidorna.
Tack i förväg nebbe.
Ljud DILEMMA
Så mao är det bara att bygga en ny låda till elementen ?
om man vill ha det att låta bättre
?
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=90725 min tråd i annat forum bara, ligger nån bild där med.
Mvh Fredrik
om man vill ha det att låta bättre
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=90725 min tråd i annat forum bara, ligger nån bild där med.
Mvh Fredrik
Tyvärr är det nog det enda raka att göra om du vill komma tillrätta med problemet, eller att bita ihop och försöka intala dig att "det låter inte så illa i alla fall" haha skämt åsido spånskiva/mdf är ganska billigt, samtidigt känner du både en stolthet och blir nöjd med din nedlagda energi om du bygger om och lyckas förbättra ljudet i lådan....
mvh // Ulrik
mvh // Ulrik
Hobbybil: Peugeot 205 GTI (MI16) 1988
Entusiastbil: VW Corrado G60 2.1 1990
Daglig Bil: BMW 540iA
Salubilar. SEAT Ibiza -03 Blå solid (RS blå)
haha kunde inte låta bli att spamma då jag såg topicen
hittade mina gamla högtalar element hos mina föräldrar i veckan som var...
Alpine 6X9" o 2st 8" ljudia...
mössdjävlarna har ätit upp membranen
men dom låter!
antar att jag inte kan tävla med det ljudet
slapp iaf göra ny hatthylla!
hittade mina gamla högtalar element hos mina föräldrar i veckan som var...
Alpine 6X9" o 2st 8" ljudia...
mössdjävlarna har ätit upp membranen
men dom låter!
antar att jag inte kan tävla med det ljudet
slapp iaf göra ny hatthylla!
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Ulke jag kommer bygga nytt då jag funderar lite på att tävla i rookie 06
MEN var det dig man kunde be om lådråd ?
kan man snacka med dig ex på msn eller så ?
basarna är iaf 2x10" kicker impulse & dom skall spela i en pegge 405 så orkar du får du gärna komma med nått råd eller så
Kan man få dom att spela bra i isobaric tror du ? spelar nämligen mest rnb trance & liknande
Min msn iaf om du vill & orkar [email protected]
MEN var det dig man kunde be om lådråd ?
kan man snacka med dig ex på msn eller så ?
basarna är iaf 2x10" kicker impulse & dom skall spela i en pegge 405 så orkar du får du gärna komma med nått råd eller så
Kan man få dom att spela bra i isobaric tror du ? spelar nämligen mest rnb trance & liknande
Min msn iaf om du vill & orkar [email protected]
Hej!
Kul att du funderar över att tävla
)
Systemet som du har ritat upp ser ut att kunna fungera bra.
Min rekommendation med tanke på bilmodell och musiksmak blir att bygga en bandpasslåda där basarna siter i en sluten låda och spelar in i en portad kavitet, som i sig mynnar ut med portar i hatthyllan, detta skulle passa både bilen och musiksmaken....
Att bygga en isobarickonstruktion ser jag ingen anledning till med dessa basar, och en vanlig bandpass spelar lika bra den musik du lyssnar på och är dessutom lite effektivare....
mvh Ulrik
Kul att du funderar över att tävla
Systemet som du har ritat upp ser ut att kunna fungera bra.
Min rekommendation med tanke på bilmodell och musiksmak blir att bygga en bandpasslåda där basarna siter i en sluten låda och spelar in i en portad kavitet, som i sig mynnar ut med portar i hatthyllan, detta skulle passa både bilen och musiksmaken....
Att bygga en isobarickonstruktion ser jag ingen anledning till med dessa basar, och en vanlig bandpass spelar lika bra den musik du lyssnar på och är dessutom lite effektivare....
mvh Ulrik
Hobbybil: Peugeot 205 GTI (MI16) 1988