Hallå
Har en 206 och har bytt ut original stereon mot en
Sony CDX-MP70 52Wx4.
Och den går igång o ljud funkar, men så fort jag ökar volymen över en viss gräns "inte alls högt" så stängs den av o sätts på hela tiden tills jag sänker.
Är d original högtalarna som är för klena? ska annars byta upp mig snart men måste veta varför den stänger av sig sådär.
//moony
Bilstereo trubbel
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Känns som du får för lite ström? (Kass på el)
Last edited by Jesper Cronelid on Mon Jul 18, 2005 0:31, edited 1 time in total.
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Är ljud3et från den rent innan den stänger av sig, eller låter det illa?
Kan tänkas vara någon högtalare som ligger kortsluten nämligen, kolla upp det.....
mvh Ulrik
Kan tänkas vara någon högtalare som ligger kortsluten nämligen, kolla upp det.....
mvh Ulrik
Hobbybil: Peugeot 205 GTI (MI16) 1988
Entusiastbil: VW Corrado G60 2.1 1990
Daglig Bil: BMW 540iA
Salubilar. SEAT Ibiza -03 Blå solid (RS blå)
Ang. + kablarna och bilens kostruktion....
Tänkte med på tillslagsström kontra matarström.....
Kolla för säkerhets skull över så att du har kopplat dessa rätt, skiljer sig lite i en del kablage, och skulle det visa sig att stereon börjar ta ut för mycket ström ur en låt oss säga tillslagsströmkabel, så kanske beroende på konstruktion i bilen detta fenomen skulle kunna inträffa med......
Det vanliga sättet man märker att man har koplat fel på, är om minnena till ex radio och andra typ. bas/diskant/balanskontroller återställer sig när man stängt av bilen och sedan åter startar den....
prova växla plusmatningarna konstantström/tändningsström eller förvissa dig om att du kopplat dessa rätt..
lycka till // Ulrik
Kolla för säkerhets skull över så att du har kopplat dessa rätt, skiljer sig lite i en del kablage, och skulle det visa sig att stereon börjar ta ut för mycket ström ur en låt oss säga tillslagsströmkabel, så kanske beroende på konstruktion i bilen detta fenomen skulle kunna inträffa med......
Det vanliga sättet man märker att man har koplat fel på, är om minnena till ex radio och andra typ. bas/diskant/balanskontroller återställer sig när man stängt av bilen och sedan åter startar den....
prova växla plusmatningarna konstantström/tändningsström eller förvissa dig om att du kopplat dessa rätt..
lycka till // Ulrik
Hobbybil: Peugeot 205 GTI (MI16) 1988
Ulke wrote:Ang. + kablarna och bilens kostruktion....
lycka till // Ulrik
Kopplade precis in min nya Alpine-spelare och har precis samma fel. Ska byta kablarna imorgon o kolla igen.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!