Ny stressfläkt
Verkar gå riktigt bra den där bilen nu då.
Va kör du för sprut på den? Tillägssprut eller vad är det?
Va kör du för sprut på den? Tillägssprut eller vad är det?
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
- danielr112
Daromer: Jag har inte mätat det, tyckte inte det var lönt, för nog är det säkert tryckfall. Den räcker då till 400hk men om man ska göra en budget ic så skulle man svetsa ihop 2st 9000 ic.
Jag ska prova lite andra stift mm och ställa upp tycket lite till så får vi se hur det lirar.
Om allt fungerar som det ska så lurar jag på Mantorp, visst brukar dom ha riktigt bra fäste där??
Jag ska prova lite andra stift mm och ställa upp tycket lite till så får vi se hur det lirar.
Om allt fungerar som det ska så lurar jag på Mantorp, visst brukar dom ha riktigt bra fäste där??
Rosefors mf alla bilar över 13 sec på 402m klassas som A eller EPA traktorer och ska ha en röd varnings triangel där bak så man hinner väja eller bromsa om den befinner sig på allmän väg 
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Tox wrote:Daromer: Jag har inte mätat det, tyckte inte det var lönt, för nog är det säkert tryckfall. Den räcker då till 400hk men om man ska göra en budget ic så skulle man svetsa ihop 2st 9000 ic.
Jag kommer till mantorp och tittar.
Men ta inte 2st saab ic vi har redan testat det och det sugen köp ett cellpaket från en lastbil lr från www.klracing.se
Jag åker med stift med 3 elektråder, det är vanliga jag ska prova alla super turbo trimmare här säger att man ska åka med stift med en elektråd, dom säger bättre med en bra stor gnista än 3 pissiga. Men man ska inte ha högt utstick eller porslin som är nedan för kanten på stiftet.
Jag ska prova, den går bra som den är men men.
Lite kuriosa, han jag var hos och gtechade åker en 142, min logg visade att min gick en aning hårdare än hans på 3.an när jag fick fäste. han har åkt 10.95. f*n säger jag bara om jag får fäste då ska det åkas fort!!
Länk till hans tia ... http://media.savarturbo.se/jens/Jens-10.95_med_B20_TIC.avi
länk med en till repa av honom ... http://media.savarturbo.se/jens/jens_hjullyft_pite-04-vartavlingen.avi
Jag ska prova, den går bra som den är men men.
Lite kuriosa, han jag var hos och gtechade åker en 142, min logg visade att min gick en aning hårdare än hans på 3.an när jag fick fäste. han har åkt 10.95. f*n säger jag bara om jag får fäste då ska det åkas fort!!
Länk till hans tia ... http://media.savarturbo.se/jens/Jens-10.95_med_B20_TIC.avi
länk med en till repa av honom ... http://media.savarturbo.se/jens/jens_hjullyft_pite-04-vartavlingen.avi
Rosefors mf alla bilar över 13 sec på 402m klassas som A eller EPA traktorer och ska ha en röd varnings triangel där bak så man hinner väja eller bromsa om den befinner sig på allmän väg 
Hmmm ... jag bytte Samuel hade 4 orginal på tillskottet som är ett hemma pulat ... känner varv och tryck.
Jag har det för att dom var på 340@3bar cc dom jag satt dit eller var det 400. Hmm men jag åker 4-4,5 bar i grund tryck.
Men hur blev 2 st 9000 ic ... dom borde klara dubbla flödet om man snickrat hyffsade tankar.
Jag har det för att dom var på 340@3bar cc dom jag satt dit eller var det 400. Hmm men jag åker 4-4,5 bar i grund tryck.
Men hur blev 2 st 9000 ic ... dom borde klara dubbla flödet om man snickrat hyffsade tankar.
Tox wrote:Hmmm ... jag bytte Samuel hade 4 orginal på tillskottet som är ett hemma pulat ... känner varv och tryck.
Nä jag tycker inte det en bra idé.
Saab ic är ju f*n ett vanligt vattenkyl.
Nä men nästan köp ett nytt cellpaket lr från en lastbil.
Kolla om du hittar ett beg skyline ic.
Har satt dit nya spridare 511cc på tilläggssprutet, och skruvat upp trycket så nu börjar den röra lite på sig iaf och allt verkar lira hyffsat vid 2 bar. Nu ska jag bara försöka få dit en ny Ic och lite till krafs så håller den i veckan så lutar det åt Mantorp 
Här har du något till nästa år.
Sänk tyngden över hjulen.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 89061&rd=1
Sänk tyngden över hjulen.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 89061&rd=1
- danielr112
Tox wrote:Har satt dit nya spridare 511cc på tilläggssprutet, och skruvat upp trycket så nu börjar den röra lite på sig iaf och allt verkar lira hyffsat vid 2 bar. Nu ska jag bara försöka få dit en ny Ic och lite till krafs så håller den i veckan så lutar det åt Mantorp
2 bar
helt otroligt att stakar/kolvar bara håller =)
edit: kör du fortsfarande på en org pump?
Jo visst är det, men som jag sa det som dödar kolvar är varv och spikningar. Sedan att stakarn är med är kul, men vi får se hur den håller ihop med lite mil. Man ska komma ihåg att jag inte backat tändningen alls förrutom det som knacksensorn kan backa den.
Jag åkte några repor i går kväll för att checka allt och vid 7000rpm på 4:an så visade min mätare 2,1 bar.
Jag har en till pump som ska räcka till ca 600-700hk, har bränsletrycks mätare i bilen så jag kan hålla koll på det och det är inga problem än så länge iaf. Orginal pumpar till catchtanken som är på ca 1,5 liter.
Jag skulle ha fixat en videokamera och filmat bilen inifrån någon gång.
Jag åkte några repor i går kväll för att checka allt och vid 7000rpm på 4:an så visade min mätare 2,1 bar.
Jag har en till pump som ska räcka till ca 600-700hk, har bränsletrycks mätare i bilen så jag kan hålla koll på det och det är inga problem än så länge iaf. Orginal pumpar till catchtanken som är på ca 1,5 liter.
Jag skulle ha fixat en videokamera och filmat bilen inifrån någon gång.
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem